2010. május 21., péntek

Citromos kuglóf

Abban a szerencsés helyzetben voltam a mai nap folyamán, hogy nem kellett dolgoznom menni. Délelőtt elvégeztem az itthon házimunkám nagyját, és délután miután hazahoztam a leányzómat az iskolából még volt kedvem és főként időm sütni valami finomságot. A citromos kuglófra esett a választásom, ami egy nagyon jó választás volt, mert egy kellemes ízű süteményt sikerült készítenem.

Hozzávalók:

25 dkg vaj
25 dkg porcukor
2 citrom héja
1 citrom leve
1 csomag vaníliás cukor
4 db tojás
25 dkg liszt
1 csomag sütőpor
egy kis vaj a forma kikenéséhez
zsemlemorzsa a forma kiszórásához

Máz a tetejére:
12 dkg porcukor
kb. 1 citrom leve

A szobahőmérsékletű vajat összekevertem a porcukorral, belereszeltem a két citrom héját és belefacsartam az egyik citrom levét is, valamint belekerült a vaníliás cukor is. Ezután következtek egyesével a tojások, majd a lisztben elkevertem a sütőport és ezt is hozzákevertem a masszához. A kuglóf formát kivajaztam és beszórtam zsemlemorzsával. Belekanalaztam a nyers tésztát és 170 fokos sütőben kb. 50 percig sütöttem. Miután kihűlt a tetejére csurgattam a citromlében elkevert porcukrot, ami mázként rákeményedett.

18 megjegyzés:

Andi írta...

Valami gyönyörű!!!!

Wise Lady írta...

Ez tökéletes!

DebiGabi írta...

Andi,
Nekem is nagyon tetszik:)))

Wise Lady,
Neked is köszönöm szépen.

@ndre@ írta...

Húúúúú, nagyon guszta :).

Bianka írta...

Ez valami csodálatos lett és a színe mennyei

Niki írta...

Hát én már nem is írok semmit...a többiek megírták...:)))Nah,jóóó...gyönyörűséges:)))

DebiGabi írta...

Lányok,
Irulok-pirulok, nagyon kedvesek vagytok!!!!
Kösziiiiii!!!!

jókaja írta...

Gyönyörű!
Odaképzelek egy kupac málnát a közepébe, mmm....

Andi/cuki írta...

Szépséges, anyukámnak megsütöm,imádja a citromost! :-))
Képzeld, most írtam Mandynek is,hogy mi történt:ma megvetttem, a Csontfuvolát, alig vártam, hogy nekiálljak,erre az első oldalon a saját szavaimmal szembesültem. Amit Vavyennek írtam még valamikor az oldalára:-)))Ekkora meglepit!:-)))
Ami úgy kezdődik,hogy"Regényeiddel"
Mit szólsz?

DebiGabi írta...

Jókaja,
Hm. Málna. Nem rossz:))

Andi,
Tök jó érzés lehet, hogy ott vannak a soraid. Meg vagy örökítve az utókor számára:D
Komolyan nagyon tetszik!!!!
Olvasgatom a könyvet, de inkább lassan, élvezve, ízlelgetve a kifejezéseket, a sorokat, a leírásokat.
Jó a könyv.
Pontosítok FANTASZTIKUS!

andi írta...

Ez a kuglóf egyszerűen csodás!!!ilyet egyszer sütnöm kell,szerintem :)!!

L.Krisztina írta...

Nagyon guszta !!
tetszik a kuglóf formád szilikon ?

DebiGabi írta...

Andi,
Érdemes elkészíteni,ha szereted a citromos dolgokat.

Krisztina,
Sima viszonylag nagyobb formájú, teflonos. A Lidl-ben volt nemrégiben akciósban és nem tudtam neki ellenállni:))))

Belly írta...

Nagyon szép.És citromos...._)))))))))))

Adri írta...

Anyááám, ez tuti olyan kuglóf, amit imádok és régóta keresem a receptet!!! Juhúúúú, bizti kipróbálom!!!!
Köszönöm! :)

Melinda írta...

Gyönyörű, csoda kívánatos, érzem az ízét ... és nagyon szép a formád!

DebiGabi írta...

Belly,
Nekem a kedvenc ízem a citrom, így jöhet szinte bármi, amiben van:)

Adri,
Szívesen, majd mesélj, hogy ízlett!

Melinda,
Köszönöm szépen. És milyen illat volt utána a konyhába még órák múlva is:))))

GKriszti írta...

nemrég vettem ki a sütőből, nagyon finom lett, köszi a receptet!!