2010. április 9., péntek

Töki pompos, vagyis csak majdnem:)))


Tavaly Andi barátnőm készített Töki pompost így húsvét után. Persze elkértem tőle a receptet, ami bekerült a receptdzsungelembe, és mondanom se kell azóta sem találom:))) Nagyjából emlékeztem, hogy miből tevődik össze, de sikeresen egy alkotórészről megfeledkeztem. Magyarul: a tésztából kihagytam a főtt krumpli. De teljes mértékben ehető volt így is, nem igazán hiányzott belőle.

Hozzávalók:

Tészta:
50 dkg liszt
3 dkg élesztő tejben felfuttatva
1-1,5 dl olaj
víz


Szósz:
1 nagy doboz tejföl
3 gerezd fokhagyma
egy csipet só
feketebors

2 fej lilahagyma
20-30 dkg maradék húsvéti sonka
sajt a tetejére

Az élesztőt a tejben felfuttattam, majd meggyúrtam a tésztát folyamatosan adagolva hozzá az olajat és a vizet. Nem tudok pontos mennyiséget megadni, mert addig szoktam adni hozzá az olajat, amíg a tészta már nem ragad a kezemre. Miután jól összegyúrtam a tésztát pihentettem egy fél órát. Közben a tejfölbe belekevertem a szétzúzott fokhagymákat, egy csipet sót és feketeborsot, feldaraboltam a sonkát és a hagymát is. Miután a tészta szépen megkelt egy nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral belehelyeztem a tésztát és 200 fokos sütőben 10 percig elősütöttem. Utána rákentem a fokhagymás tejfölt, rászórtam a hagymát és a sonkát, valamint sajtot reszeltem a tetejére. Vissza a sütőbe, de most már csak 180 fokon további 20 percig sütöttem.

12 megjegyzés:

szepyke írta...

Anyám, ez gyilkos ez a kép!
Jááááááááj!:))))

DebiGabi írta...

Szepyke,
Ezt fogok ma ebédelni is:))))

Bianka írta...

Fantasztikus :)
Én mindig rakok bele krumplit, de, ha anélkül is jó nem fogok pepecselni vele többet. Remek imádjuk

Annie írta...

Jaj, először írok, pedig annyira szeretem a blogodat (meg a sajtot, meg a karamellt is...) Istenien néz ki, fránya fogyókúra!
Én régebben pizzatésztából csináltam, és abban sincs krumpli!

kotaliza írta...

Én se túl sűrűn írok(örülök,ha olvasni van időm),de ez nagyon étvágygerjesztő,sajnos nem fogyaszt:)),egyszer csináltam,akkor simán a kenyértésztából vettem el és nem volt rossz.

DebiGabi írta...

Bianka,
Próbáljátok ki krumpli nélkül, abszolute nem hiányzik belőle:)

Annie,
Nagyon örülök írtál nekem és köszönöm kedves soraidat.
Tulajdonképpen én ezt használom pizzának is, mert mi nem szeretjük a "fogyókúrás" vékony tésztájú pizzát, hanem jó vastagot:)))

Kotaliza,
Ismerős helyzet. Van, hogy napokig nem jutok odáig, hogy egyáltalán rátekintsek a jó kis blogokra:((

L.Krisztina írta...

Imádom:) ! Nagyon guszta lett :)))

DebiGabi írta...

Krisztina,
Köszike:D
Most már én is imádom.
Felvettem az étlapunkra:))))

Csibe írta...

Hogy én mennyire imádom!...és milyen régen csináltam már.
Nagyon guszta!

Livi írta...

Nem is tudtam, hogy kell bele krumpli :)))) Mi is mindig nélküle csináltuk! Isteni!
Nagyon gusztusos a képen :)

DebiGabi írta...

Csibe,
Köszike:)))

Livi,
Tényleg isteni:D

szepyke írta...

Még mindig gyilkos a kép...:)))
Pedig már biztos kihűlt, de mégis!:))