2010. április 13., kedd

Medvehagyma krémleves

Barátkozom, ismerkedem a medvehagymával. Vasárnap krémlevest készítettem belőle. A főzés előtt több interneten található receptet átolvastam és ezekből véve az ötleteket elkészítettem a saját verziómat. A végeredmény egész jól sikerült, mert a barátnőm lányai és a saját leányzóm is jóízűen elfogyasztották, bár közölték velem, hogy olyan, mintha spenótlevest ennének. Az nem derült ki számomra, hogy kinézete vagy az íze miatt hívták így:)))))

Hozzávalók, amiket használtam:

1,5 csomag medvehagyma
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
3 közepes méretű burgonya
2 dl tejszín
csipet feketebors
csipet só
csipet szerecsendió

A vöröshagymát apróra vágtam és egy kis olajon megdinszteltem, majd belenyomtam a fokhagymát is. Utána a megpucolt nyers burgonyákat belekockáztam, megforgattam a hagymás-fokhagymás olajon és felöntöttem kb. 1,5 liter vízzel. Fűszereztem, majd főztem kb. 20 percig. Ezután beletettem a csíkokra vágott medvehagymát, amivel további 10 percig főztem még. Levettem a tűzről és botmixerrel összeturmixoltam, belekevertem a tejszínt, és még főztem 2-3 percig. Tálaláskor levesgyönggyel szórtam a tetejére.

10 megjegyzés:

Araniel írta...

Ez jó. Vasárnap én is ugyanezt csináltam, csak fokhagyma nélkül :D
Meg én a krumplit előtte külön megfőztem, de amúgy tényleg ugyanez :D

DebiGabi írta...

Araniel,
:)))
Annyira nem lehetett rajta érezni a foki, a krumplit pedig jó apróra vágtam így hamar megfőtt, viszont jól besűrítette.

Andi írta...

Gyönyörű színe van....

Araniel írta...

Nem is a hagyma miatt, csak a vörös és medve mellé már nem kívántam mégegyet :D Úgyis hasonlít az íze :D Nekem annyira nem sűrítette be,bár én csak 1 nagyot tettem bele, így tettem még bele lisztet és tejfölt. Én is levesgyöngyöt dobáltam bele, meg juhtúróból gyúrtam bele kis minigombócokat. Jó volt hozzá az a kicsit sós cucc :)

DebiGabi írta...

Andi,
:D

Araniel
Juhtúrós gombóc???? Hmmm. Isteni lehetett vele, imádok mindent, amiben juhtúró van:)))

Araniel írta...

Sima juhtúró volt, semmit nem tettem bele. De olyan jó kis tömör massza volt, nem darabos stb, hogy simán lehetett belőle gombócot gyúrni.

Zsófi írta...

Ez tényleg guszta.Én még nem ettem,de szerintem kipróbálom!
Gabi!
Megcsináltam én is a cukrozott ibolyát!:)Már fel is kerültek a tortára(sőt el is fogyott)!:)
Utólagos engedelmeddel belinkeltelek,hogy tőled származik az ötlet!
Remélem nem baj?Ha igen akkor kiveszem!
Nézd meg milyen tortán!
:)

Zsuzska írta...

Szia Gabi, nézd csak! http://konyhaboszi.blogspot.com/2010/04/kukoricas-sonkas-teszta.html
Köszipuszi: Zsuzska

DebiGabi írta...

Zsófi,
Dehogy baj.
Finom volt???
Én nem mertem megkóstolni, ott figyelnek még a konyhába:)))

Zsuzska,
Pont fent voltam a facebook-on, amikor feltetted oda is:))
Örülök, hogy ízlet!!!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Pestonak még nem próbáltam, de lehet, hogy beiktatom, ha beszerzek még egy adag medvehagymát:)))