2010. április 19., hétfő

Grillázs krémes torta

Egy torta a ronda, de finom kategóriából. Valahogy nem igazán úgy sikerült, ahogy elterveztem. A kép nem igazán adja vissza, de ilyen szép hullámos tetejű tortát még soha nem sikerült alkotnom... Ahogy jobban megnéztem az előbb, hát tényleg elég csúnyácska lett szegény, de szerencsére az íze kárpótolt a kinézetért. A hétvégén a barátnőmnek és a férjének a névnapja alkalmából készítettem.

Hozzávalók:


A grillázskrémhez:

4 db tojás
4 ek cukor
1 csomag bourbon vaníliás cukor
20 dkg vaj
15 dkg égett krisztálycukor apróra törve
5-6 dkg fehércsoki forgács


A kristálycukrot felolvasztottam egy teflon edényben, majd megvajazott alufóliára öntöttem ki. Kihűlés után mozsárban összetörtem. A négy egész tojást elkevertem a cukorral, majd vízgőz felett addig kevergettem, amíg teljesen besűrűsödött. Félretettem kihűlni, majd a szobahőmérsékletű vajjal és a bourbon vaníliás cukorral elkevertem, végül hozzáadtam az apróra tört égetett kristálycukrot. A piskótatésztát két részre vágtam,  megkentem két rétegben a krémet, végül a tetejét is bevontam vele, de sajnos nem igazán tudtam szépen eldolgozni rajta a krémet. Díszítésként még forgácsolt fehércsokit szórtam körbe rá, hogy egy picikét megpróbáljam eltakarni az egyenletlenségét:)))

11 megjegyzés:

Bianka írta...

Isteni. Nagyon guszta és finom

Juhász Andrea írta...

Szia, nézz be hozzám ,ah van egy kis időd, meplepit tartogatok neked :O
juhaszne.blogspot.com

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszike:)9

Andrea,
Kukucskáltam.
Nagyon szépen köszönöm.
Estére megválaszolgatom:)))

Chef Viki írta...

Ne má'! Nincsen ezzel a világon semmi baj, nagyon ügyes vagy!!!

Most le is csúszna egy szelet ebéd után :-)

DebiGabi írta...

Viki,
Nekem is lecsúszna, de szombaton pikk-pakk elfogyta magát:)))

L.Krisztina írta...

Hű Gabi ez a torta nagyon szuper:)
Enni már ettem grillázs tortát, de még soha nem készítettem. Vittem a receptet, ha nem baj !

DebiGabi írta...

Krisztina,
Köszike:)
Ha elkészíted mesélj majd, hogy ízlett nektek!

ivan írta...

Ga.
Nálam az úgy szokott lenni, hogy először megeszem, utána már "nézhetek,"de mivel már megettétek, ugyan csak nézhetek,(utána.)

Raindrop írta...

Hhhh, grillázs!
Még egyik blogban se láttam, pedig én nagyon szeretem!
Gyönyörűűű!
Nagyon jó választás volt Gabi! :)

DebiGabi írta...

Rain,
Köszönöm szépen:D

szepyke írta...

Imádom a grillázst! Szerintem ezzel a tortával nincsen semmi gond!