2010. április 12., hétfő

Epres sajtkrémtorta kakaós piskótával

Szombaton volt a kedves férjemuram névnapja, amit vasárnap ünnepeltünk meg a barátainkkal. Ezt a finom süteményt ezen neves nap alkalmából sütöttem:)))) Nagyon könnyű, nem túl édes, de jóízű tortácskát sikerült alkotnom kedves páromnak, akinek ezúton is kivánok még egyszer nagyon boldog névnapot!!!!!!!!

Hozzávalók:

A piskótához:
5 db tojás
5 ek kristálycukor
5 ek rétesliszt
egy csipet sót
1 kiskanál szódabikarbóna
2 ek kakaópor

A tojássárgákat jól elkevertem a cukorral, majd jött bele a rétesliszt, amiben előtte elkevertem a szódabikarbonát és a csipet sót, majd a kakaópor. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, óvatosan hozzáadolgoztam a masszához. Egy tortaformát kikentem vajjal, megszórtam rétesliszttel és beleöntöttem a piskótatészta masszáját. 180 fokos sütőben 20 percig sütöttem, majd a sütőben hagytam kihűlni.

A krém:

2,5 dl tejszín
2-3 ek porcukor
1 csomag zselatinfix
valamint
eper a tetejére és a tortába

A tejszínt felvertem habbá, beledolgoztam a zselatinfixet, majd jött a cukor és legvégül hozzáadtam a házi krémsajtot, amivel jól elkevertem. A piskótatésztát ketté vágtam, a krém felével megkentem. Erre apróbbra vágott epret helyeztem, majd az egészet megkentem a krém maradékával és legvégül a tetejét is eperrel díszítettem.

15 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon, nagyon guszta. Kérhetek ?

DebiGabi írta...

Bianka,
Küldenék nagyon szívesen, de az utolsó morzsáig eltakaríttotuk:))

Livi írta...

Szintén szombati névnapos férfi emnberrel rendelkezem :D Ilyen szép tortát most nem kapott :) Isteni lehetett!

Niki írta...

Nagyon szép...és dekoratív...:-DDD

Ami írta...

Tyűűű, ez igen! Képről is lejön, milyen finom lehetett! Imádom az ilyen tortákat.

DebiGabi írta...

Livi,
Isten éltesse a Te névnaposodat is:))

Niki,
Köszönöm:D

Ami,
Nagy sikere volt mind a gyerekek, mind pedig a felnőtteknél is:)))

Andi írta...

Jaj de szép! Azt a két epret a tetejéről lelopom! Köszi.... :-)

DebiGabi írta...

Andi,
Kedves egészségedre:))))

Andi/cuki írta...

Isten éltesse sokáig! Még sok boldogot neki,meg sok ilyen finom tortát!:-)))

DebiGabi írta...

Andi,
Köszike az "Úr" nevében is:)))

Debi írta...

Köszönöm!Fincsi volt! Köszönöm!

Raindrop írta...

Ó te jó ég.
Hát megint éjjel jöttem! :(

Boldog névnapot Gabi férje! :D

Olyan hihetetlenül tetszenek a félbe vágott eprek a tetején, simán ellopom ezt a díszítést!
Hát úgy egy jóóóóó vastag szeletet azért hagyhattál volna, tudod hogy mindig ételhordóval jövök. Ejnye!

:)

DebiGabi írta...

Rain,
Én is csak néztem, hogy milyen gyorsan elfogyasztották a kedves vendégek:))))

szepyke írta...

Nem szeretem az epret, de micsoda csodaszép gyümölcs!:)

DebiGabi írta...

Édes lányomnak a kedvenc gyümölcse. Ilyenkor tavasszal, amint lehet már kapni, folyamatosan vásárolnom kell neki:)