2010. április 25., vasárnap

Citromos krém egyszerűen

Esténként szeretem nézni időként Gordon  Ramsay főzős műsorait. Valamelyik műsorában készített egy hasonló krémet és már akkor nagyon felkeltette az érdeklődésemet, mind az egyszerűsége, mind a gyorsan elkészíthetősége miatt is.  Hétvégén elérkezett az ideje a kipróbálásának. Szombaton tárkonyos pulykaragu levest főztem, ami egy nagyon kiadós, tartalmas leves és úgy gondoltam utána elég ez a finom, könnyű kis desszert. Jó szívvel tudom ajánlani mindenkinek, aki szereti a citromos dolgokat, mert tényleg isteni finom.

Hozzávalók 3 főre számolva:

2,5 dl tejszín
4-5 evőkanál porcukor
1 citrom reszelt héja
1 citrom leve
amoretti keksz összetörve a pohár aljába

A tejszínbe elkevertem a 4-5 evőkanál porcukrot, majd a reszelt citromhéjat és a levét. Némi kóstolgatás után megfelelőnek találtam az ízét, de ízlés szerint ki mennyire szereti édesen vagy kevésbé édesen lehet még cukrot hozzáadni. A kekszeket a szép kis mozsárkámmal apróra törtem a tálkák aljába szórtam, majd rákanalaztam a krémet. Fél órára hűtőbe tettem és a leves elfogyasztása után tálaltam.

6 megjegyzés:

Eva írta...

En nagggyon szeretem a citromos desszerteket, jöhet erre belöle! A tejszint felverted? Vagy mitöl lett kremes? :-))

DebiGabi írta...

Eva,
Csak simán összekevertem az összes hozzávalót egy habverővel:)) De valahogy mégis tök jó krémes lett az állaga

Zsiri írta...

Kezdődnek a melegebb napok, nincs is jobb egy hűsítő citromkrémnél :-)

DebiGabi írta...

Zsiri,
Nagyon kedvelek minden fajta citromos édességet, milyen jó is az egy kellemesen meleg tavaszi napon:)))

Raindrop írta...

Ha Gordon bácsi ajánlotta, akkor biztosan tuti. :)
Ezt én is kipróbálom, csak kekszet kell vennem. A citromos dolgok azért jók melegben, mert nem émelyít jobban. :) (szerintem)

DebiGabi írta...

Rain,
Van igazság abban, amit mondasz. A citromos dolgok engem kimondottan felüdítenek a fanyarkás-savanykás ízzel:P