2010. április 8., csütörtök

Az első kísérletem: medvehagymás szósz

A medvehagyma. Eddig valahogy kimaradt az életemből. Hallani hallotam már róla, de megkóstolni eddig nem sikerült. Amióta rendszeresen olvasom a jobbnál jobb gasztroblogokat, nagyon sok helyen találkoztam vele finomabbnál-finomabb receptekben, de csak most érkezett el az az idő, amikor megkóstoltuk. Tegnap vásároltam végre egy adagot. Az esti vacsoránkhoz fel is használtam belőle gyorsan egy kisebb részt. Nagyon ízlett mind a kedves férjemnek és legnagyobb örömömre édes gyermekem is jóízűen elfogyasztotta.

Natúr csirkemellet sütöttem, ami annyiból állt, hogy sóval és színes borssal megszórt csirkemellet egy kevés olajon aranybarnára sütöttem. Köretnek párolt rizst és vajon megsütött, karikára vágott sárgarépa került mellé. Az extra a medvehagymás szósz volt, amit a húsra kanalaztunk, amitől isteni finom lett.

Hozzávalók a szószhoz:

1 nagy doboz tejföl
1 tömbös krémsajt
bors
8-10 szál medvehagyma apróra vágva

A tejfölt és a krémsajtot jó alaposan összekevertem, majd fűszereztem és beletettem az apróra vágott medvehagymát, összedolgoztam és már kész is volt.

7 megjegyzés:

Livi írta...

Tök jó ötlet! Ez pont egy olyan szósz amit a párom egy ültő helyében minden nélkül képes lenne bekanalazni :) Köszi szépen mentettem!

DebiGabi írta...

Livi,
Örülök, hogy tetszik. Majd mesélj, hogy Nektek, hogy ízlett!!!!
Én is többször kóstolgattam készítés közben:)))

Andi írta...

Még én se használtam sohasem, de annyira guszta, hogy holnap meg is kérdezem kedvenc zöldségesemet hozna e nekem...

ivan írta...

Gabi.
Ősszel sikerült leteperni egy medvét,(akkor még jó erőben voltam) és elvettem tőle a hagymáját. Jelenleg itt virit a kertemben,most jön a virág rajta,(ha ezt a medve látná)Nálunk is nemsokára kipróbálásra kerül.Elsőnek a te receptedet próbáljuk ki.
Ha lesz idöd,kukkants be hozzám.

DebiGabi írta...

Andi,
Egy próbát megér. Hátha ízleni fok a fiúknak:)))

Ivan,
Vizuális típus lévén elképzeltem, ahogy küzdez a "macival":)))
Megyek mindjárt!!!

szepyke írta...

Pazar kis cucc ez a medvehagyma. Tettél már el belőle olajban?

DebiGabi írta...

Sajnos még nem próbálkoztam vele, de ha még sikerül beszereznem medvehagymát készítek egy adagot:)