2010. március 3., szerda

Zöld tészta sajtszósszal

Második kísérletem a saját készítésű tésztával. Sajnos az eredménnyel még mindig nem vagyok elégedett, de azt tudom mondani, most már egy egészen picikét jobban ment a dolog.
Jelen esetben 3 tojás és 30 dkg liszt volt az alap, de bőségesen adagoltam hozzá még lisztet, mert a tojások elég nagy méretűek voltak. A tésztába került még 5 dkg mirelite spenót, amit jó alaposan kinyomkodtam előtte. Na szóval. A tojást, lisztet és a spenótot jó alaposan összedolgoztam a kis kacsóimmal, pihentettem egy fél órát, majd a tésztakészítő géppel átdolgoztam, mintára vágattam, sós vízben kifőztem.

A sajtszósz hozzávalói:

4-5 dkg vaj
1 fej hagyma
2 ek liszt
2 dl tejszín
1 tömbös sajt
10 dkg reszelt trapista sajt
egy csipet színes bors
A megolvasztott vajon az apróra vágott hagymát megdinszteltem, rászórtam a lisztet, amit megpirítottam, majd felöntöttem a tejszínnel, belenyomtam a tömbös sajtot, majd belekerült még a reszelt sajt és a bors is. Sűrű kevergetés közben összefőztem és készen is volt.
A kifőzött szép zöld tésztára öntöttem és ezt falatoztuk vacsorára.

9 megjegyzés:

Andi írta...

Szerintem marha jól néz ki!!!

DebiGabi írta...

Andi,
Nagyon finom is volt.
A gyermekem részéről először volt egy kis ellenkezés a spenót miatt, de miután megkóstolta szó nélkül belapátolta, közölve, hogy "Anya ez nagyon finom":)))

Niki írta...

Gabi!
Köszönöm hogy a rendszeres olvasóm lettél Te is:)Örülök Neked:))))

Névtelen írta...

tényleg bizar!!!ezt megtudud csinálni barnára is?:)))))
kész az ülőkétek!!!!!

DebiGabi írta...

Niki,
:-)

Drága Csülök,
Neked megcsinálom, ha kell, másnem színezékkel!!! Bár Te és a tészták, hihihi:)))

Az ülőkét már csak fel kell szerelnie a drága uramnak:D

Bianka írta...

Nagyon jól néz ki a színe és az íze is biztos a toppon van.

Raindrop írta...

Megint finomat főztél kis terroristám!
Biológia fegyver! :)
Spenót mindenek felett!

DebiGabi írta...

Bianka,
Az ízén nem igazán lehetett érezni a spenót, inkább a látványa volt érdekes:D

Rain,
:)))

szepyke írta...

Ezek micsoda jópofák!:) Gratulálok, lassan tésztagyárat nyithatsz!:)