2010. március 30., kedd

Rakott kelkáposzta


Átnézve a blogomon található recepteket csodálkozva néztem, hogy a rakott kelkáposzta még nem került fel. Pedig ez az étel elég gyakran készül a konyhámban. Kislányom kimondottam szereti a kelkáposztás ételeket, ezt meg különösen imádja. Annak ellenére, hogy az elkészítése folyamán az ember összekoszolja a fél konyhát egy isteni étel, ráadásul két napra le lehet vele tudni a főzőcskézést:)))

Hozzávalók:

1 nagy fej kelkáposzta
50 dkg darált hús

bors
1 nagy fej hagyma
20-30 dkg rizs
1 nagy doboz tejföl

A kelkáposztát megmostam, felvagdostam kisebb darabokra és sós vízben előfőztem. A rizst megpirítottam egy kevéske olajon, sóztam, majd felöntöttem vízzel, készre főztem. A hagymát apróra vágtam, olajon megdinszteltem, majd megsütöttem rajta a darálthúst, amit szintén sóztam és egy kevéske színes bors is került bele. A kelkáposztát leszűrtem és két részre osztottam. Egy tepsit vékonyan kiolajoztam és az aljára simítottam a kelkáposzta egyik részét. Erre következett a rizs fele, majd a darált hús, a rizs másik fele, végül a tetejére a kelkáposzta maradéka. A legtetejét jó vastagon megkentem tejföllel, majd ment az előmelegített sütőben kb. 3/4 órára.

12 megjegyzés:

Niki írta...

Nálam pedig épp most pirul a rakott zöldbab a sütőbe:)Nagyon jól néz ki,kifejezetten szeretne az ember beleharapni:-DDD

DebiGabi írta...

Niki,
Köszi:)))
Jó lehet a rakott zöldbab is, de nálam az az egyetlen zöldség, amit képtelen vagyok megenni, de nem tudom miért. Azonkívül bármilyen zöldség jöhet.

Bianka írta...

Nagyon gusztusos, én is meg tudnék enni egy adaggal

L.Krisztina írta...

Gabi !
Most már biztos, hogy te direkt cukkolsz engem:)) Sok ételt szeretek, meg imádok, de eszem belőlük, egy adagot és oké! na de a rakott kel az más abból egyszer megettem egy fél tepsit, bár utána mozdulni sem bírtam . Gyönyörűséges képet raktál fel, nagyokat nyelek:)
Azt hiszem indulok hozzátok:)!!

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszike:)

Krisztina,
:)))))
Megunhatatlan.

Zsófi írta...

Nálunk is nagy kedvenc!:)
Ugyan így készítem szinte én is,csak én szoktam fokhagymát is tenni a húsba.A rétegeknél főtt tojást szeletelek szintén a húsra és a tejfölbe meg keverek egy nagy adag reszelt sajtot:)
A sajt semmit nem tud elrontani:D
És milyen finom ha megpirul:)
Azt hiszem hétvégén egyik nap ez lesz az ebéd:)

DebiGabi írta...

Zsófi,
De jól hangzik a Te verziód is. Nálunk nincs az a sajtmennyiség, ami ne fogyna el.
Amiben sajt van, az már rossz nem lehet:)))))

Andi írta...

Isteni!!!
Én nem szoktam hagymán pirítani a darált húst...de kifogom így is próbálni.
Nálunk is nagyon megy.

ivan írta...

Rögtön "főbe"lövöm magam.Hát, hogy elfeledkeztem az egyik kedvenc "kajáról."De jó, hogy beugrottam hozzád.Te már könnyen mosolyogsz mert nálatok kész van. "Egy országot adok egy"...rakott káposztáért!!!!!!

DebiGabi írta...

Andi,
Jobb íze van a húsnak tőle szerintem.

Ivan,
:)))

Lassan nyitok egy rakott kelkáposzta imádók klubot:)

Altair írta...

Akkor mindenképpen vegyél fel bele! :o)

Mert ez az olvasód is imádja. Csak mondjuk engem lehet, hogy simán kivégeznének itthon, ha rakott kelkáposztát - sőt kelkáposztát akarnék adni ebédre.

DebiGabi írta...

Altair,
Fel vagy véve a klubba:)))