2010. március 1., hétfő

Póréhagyma krémleves sajtos pirítóssal

Leányzóm nagy leves rajongó, bár tulajdonképpen az egész kis családunk az, így elég sokszor kerül az asztalra ilyen-olyan leves:))) Múlt hétvégén édes gyermekem kérte, hogy vegyünk póréhagymát a piacon. Mivel sikeresen nem fogyasztottuk el semmihez, kezdett elfonnyadni. Hirtelen felindulásból a fenti képen látható, roppant jó ízű és állagú póréhagyma krémleves lett belőle.

Hozzávalók:

5-6 dkg vaj
2 ek liszt
1 szál póréhagyma
kb. 1 liter víz
2 dl tejszín
1 dl fehérbor
egy csipet színes bors
egy csipet só

kenyérszeletek
reszelt sajt

A vajat megolvasztottam és a karikára vágott póréhagymát megdinszteltem rajta. Utána megszórtam 2 ek lisztettel egészen pici pirítás így, majd felöntöttem a vízzel. Fűszereztem a sóval, borssal. Folyamatos kevergetés mellett főztem egy jó fél órát át, majd botmixerrel összeturmixoltam és felöntöttem a tejszínnel és a fehérborral. 2-3 percig még főztem és készen is volt. A kenyérszeleteket megkentem egy kis vajjal, megszórtam a reszelt sajttal és a sütőben megsütöttem. Tálaláskor minden tányérba szedett leveshez került 1-2 szelet sajtos pirítós, valamint egy kis nyers apróra vágott póréhagyma díszítésként.

3 megjegyzés:

Andi írta...

:-) Az a pirítós....irigy vagyok rá!
A levest ki fogom próbálni....már régen tervezem.

L.Krisztina írta...

Imádom a hagyma leveseket , nekem mindegy, hogy fokhagyma, lila, vörös, póré, én imádom mindegyiket :)) Tudod a hagymát is hagymával:)
Azok a pirítós hajók nagyon guszták a póré tengeren:))

DebiGabi írta...

Andi,
:)
Nekem is első volt póréhagymából, de nagyon finom volt, sokkal könnyebb, mint a vöröshagymából.

Krisztina,
De szeretem én is a hagymákat, csak a pocakom nem bírja olyan jól.