2010. március 9., kedd

Pavlova torta kísérletem

Az előbb mazsolázgattam egy-két a gasztros oldalon és, amiken több helyen találkoztam a tojásfehérjék többféle felhasználási módózatával))))) Valami volt az elmúlt napokban a levegőben, mert én is egy pavlova tortával kísérleteztem a hétvégén:))) Sok-sok évvel ezelőtt készítettem már ilyet, de elég halovány emlékeim voltak csak róla. A hétvégén keletkezett 5 db tojásfehérjém a konyhai alkotgatás közben. Ráadásul pár napja a tv-paprikán volt szerencsém megtekinteni Nigella készítette pavlova tortát. Így adta magát, hogy megkíséreltem én is készíteni egyet:D A pontos recepthez megtekintettem több verziót is, és ezekből alkottam meg a sajátomat.

Hozzávalók, amiket én használtam
5 db tojásfehéjre
22 dkg kristálycukor
1 kk ecet
1 ek burgonyakeményítő
egy csipet só

2 dl tejszín
2-3 ek porcukor

eper
őszibarack befőtt

A tojásfehérjét kemény habbá vertem kézi habverővel, mert sajnos a konyhai csodagépem megadta magát, és mostanság nemigazán van keretem egy ujat beszerezni:((( Szerencsére kedves férjem segített, miután már nagyon elfáradt a karom. Miután jó kemény lett a hab, jött bele az ecet, keményítő, a csipet só és a cukor is. Után még még egy kicsit megdolgoztuk, majd sütőpapírra kanalaztam és kerek formát készítettem belőle. Nekem sima gázsütőm van, amiben 150 fok a legalacsonyabb hőmérséklet. Ezen a hőfokon sütöttem egy órán át, és után a sütőben hagytam kihűlni.
Sajnos nekem a széle betöredezett, viszont a belsejének az állaga nagyon jó lett. Alul világosbarna kéreg, belül pedig nagyon könnyű hab. Valószínű, ha legközelebb készítem, nem fogom ilyen sokáig sütni, mert szerintem túlsütöttem.
Leoperáltam a sütőpapírról, tányérra helyeztem.
A tejszínt felvertem a porcukorral, rákanalaztam a tetejére és erre helyeztem el az őszibarackot és az epret is.
Szépségdíjas nem lett a drága, de az íze!!!!! Mennyei!!! Az utolsó morzsáig elfogyott!!!
Édes kislányom olyan jóízűen ette, hogy öröm volt nézni:)))))

10 megjegyzés:

Ottis írta...

nagyon guszta!

Gál Edith írta...

Nekem is nagyon-nagyon tetszik!

DebiGabi írta...

Ottis,
Köszike:)

Edith,
Neked is köszönöm:))

Bianka írta...

Nagyon finom lehet, tetszik :)

Kata írta...

Micsoda meglepetés! Az első képen úgy tűnt, hogy az egy kekszes túrótorta, aztán azt hittem, hogy összecserélted a képeket, de a gyümölcsök analizálása után rájöttem, hogy ez tényleg a Pavlovád :)

Andi írta...

Nagyon tetszik a recept!
Jó ízlése van a lánykádnak! :-)

DebiGabi írta...

Bianka,
Finom bizony:)))

Kata,
"Gyümölcsök analizálása után..."
Király!!!!
Ez nagyon tetszik:)))

Andi,
Egyszerű és gyorsan kész vank.
Aki szereti a habcsókot annak kimondottam ajánlott:)

Leányzónak jó az ízlése, csak hetente változik, amitől agybajt kapok, hogy éppen mit óhajt elfogyasztani, és mit nem hajlandó megenni:((

ivan írta...

Sikerült jól "fel hergelni."
Azt hiszem "jaj a konyhának" fejezet következik,csak azt nem tudom melyik üzletben lehet kapni
"sárgája" nélküli tojást?

Raindrop írta...

Tudod, hogy a tojáshabos dolgokat utálom, de nagyon szépen megcsináltad. :)
Ahogy néztem ddig, alig akadt olyan akinek ne tört volna be, szóval ez velejárója.

DebiGabi írta...

Rain,
Nekem továbbra is nagy kedvenc a tojáshab:)))
Pedig biztos van valamilyen titka, hogy mit kellene tenni vele, hogy ne repedezzen ki.
De majd leközelebb, fogok még ezzel kísérletezni!!!!