2010. március 5., péntek

Kenyértorta

Pár napja a kezembe akadt otthon egy régi-régi receptes gyűjteményem, ahol szembetaláltam magam a Kenyértorta receptjével. Azóta folyamatosan ott motoszkált a fejembe, hogy el kellene készíteni. Tegnap este elérkezett ez a pillanat. Annyira egyszerűnek nem mondanám az elkészítését, sikeresen össze is égettem a kezemet vele, de a végeredmény végül is nem lett rossz:)))

Hozzávalók:

50 dkg szeletelt kenyér
20 dkg aszalt sárgabarack
3-4 dkg vaj
2,5 dl tej
2,5 dl tejszín
5 db tojás
15 dkg cukor
1 bourbon vaníliás cukor

Szószhoz:
fél citrom leve
5-6 ek Lekvár
2-3 ek kanál cukor

Az aszalt sárgabarackot 1 órára beáztattam vízbe. A kenyérszeleteknek levágtam a héját, és háromszög formára vágtam, megvajaztam mindegyiket. Egy jéani tálat alaposan kivajaztam, majd ebbe helyeztem bele egy sornyi vajas kenyeret, úgy, hogy a vajas fele volt felfele. Erre jött az asztalt barack, amiket én félbevágtam. Majd megint vajas kenyérszeletek, megint barack, megint kenyér:)))
A tejet és a tejszínt a cukorral és a vaníliás cukorral felfőztem, de nem forraltam!!! Az 5 darab tojást felvertem és belekevertem a tejszínes tejbe. 1-2 percig kis lángon főztem sűrű kevergetés közben. Ezt a tojásos levet, egy szűrőn átszűrve rákanalaztam a kenyérszeletekre. Hagytam, hogy teljesen beszívják magukba a levet. Egy darab alufóliát megkentem olajjal és rátettem a kenyerek tetejére. Ezután egy olyan tespibe tettem a jénait, amiben jól elfért és tudtam mellé forró vizet önteni, mert úgy kell sütni, hogy a jénai félig meleg vízben legyen. 180 fokos sütőben kb. 1 órán keresztül sütöttem, amíg a széle aranybarna nem lett.
Amíg sült az kenyértorta készítettem egy sárgabarackos szószt hozzá, ami annyiból állt, hogy 5-6 kanálnyi baracklekvárt 1,5 dl vízzel és 2-3 evőkanál cukorral és a fél citrom levével felfőztem.
Miután a torta megsült 10 percig pihentettem, majd kiborítottam egy tányérra. Tálaláskor meglocsoltam a barackszósszal.

8 megjegyzés:

Zsiri írta...

Nagyon guszta!:)

Tudom, hogy már írtál is róla, de ha gondolod majd nézz be hozzám :)

DebiGabi írta...

Zsiri,
Köszönöm!

Köszönöm:)))

Livi írta...

Hű de jól néz ki! Nagyon szeretem az ilyen édességeket :)

Bianka írta...

Nagyon guszta, imádom a szaftos desszerteket

DebiGabi írta...

Livi,
Nekem ez volt az első kísérlet és kóstolás az ilyen fajta édességből:)))
Nem rossz.

Bianka,
Köszike:)

Andi írta...

Nagyon guszta...
A cím alapján nem is tudtam elképzelni....
De nagyon jó kis recept!

DebiGabi írta...

Andi,
Első olvasás után nekem is furcsa volt a recept, de a végülis tök jó lett:))

Raindrop írta...

Ilyenről még én sem hallottam, csak rétegezett kalácsról. De ha azt nézem, hogy imádom a lekváros kenyeret, olyan nagy bajunk nem lehet belőle. :))
Nagyon guszta, kifogom próbálni!