2010. március 24., szerda

Kávés kuglóf

Tegnap a leányzóm 2 tanárja jött hozzánk családlátogatásra. Alapvetően nagyon nem értem, hogy erre miért van szükség, de bejelentkeztek, kétszert már le kellett mondanom, most már muszáj volt megoldani, hogy el tudjanak jönni. Tegnap érkezett ez a nap el.
Pár napja egy ismerősnél átlapoztam egy jó kis süteményes könyvet. Ebben a könyvben akadt meg a szemem a kávés kuglóf receptjén. Gondoltam elkészítem, és ezzel fogom megkínálni a kedves tanító néniket. Meg is sütöttem, de lányos zavaromban szépen elfelejtettem őket megkínálni...:)))) Tiszta zizi vagyok az utóbbi időben... De sebaj, ma beküldtem a kisasszonnyal egy-egy szeletet nekik:D

Hozzávalók:

12,5 dkg vaj

25 dkg porcukor
6 tojás
12,5 dkg mandula, apróra vágva
1 tk fahéj
¼ tk szegfűszeg
125 ml presszókávé
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
csipet só tojásfehérjéhez
valamint
1 tortabevonó a tetejére

A vajat elkevertem a porcukorral jó alaposan. Ezután következtek a tojássárgák egyesével. A lisztben elkevertem a sütőport, majd a fűszerekkel együtt hozzákevertem a tojásos-vajas-cukros masszához. Beleöntöttem a kávét is és jól összedolgoztam. A tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá vertem, majd óvatosan hozzákevertem a masszához. A kuglóf formát kivajaztam és beszórtam liszttel. Beleöntöttem a kész masszát, majd 160 fokos sütőben 1 órán át sütöttem. Miután kihűlt a kuglóf a tortabevonót vízgőzőn felolvasztottam és rácsurgattam a kuglóf tetejére, valamint megszórtuk egy kis porcukorral.

Visszajelzés a kedves tanár néniktől: "Isteni volt!'
Szerencsére örültek neki ma is:)))))

18 megjegyzés:

szepyke írta...

Anyám! Végre időben itt vagyok. Kérek. Elég lesz a negyede, itt a kávém, ahhoz pont most, pont ez, tökéletes lesz!:)

Bianka írta...

Csodásan néz ki :)

DebiGabi írta...

Szepyke,
Van ám még!!!!
Küldjek????

DebiGabi írta...

Bianka,
Köszi.
Ez a második saját készítésű kuglófom:)))

szepyke írta...

Nanáá!:)

DebiGabi írta...

Küldöm:)))))))
Nagyon finom lett, bár nem igazán lehet érezni rajta a kávét, inkább olyan karácsonyi hangulatú, illatú a szegfűszegtől és a fahéjtól.

Chef Viki írta...

Vadállat! Jövök én is a tányérkámmal!!!

Tanító nénik visszajeleztek? Hogy köszi, isteni volt?

DebiGabi írta...

Viki,
Küldöm neked is:)))

Délután megyek a gyermekért. Vélemény akkor lesz, kíváncsi vagyok ám én is.
Utólag belegondolva, tényleg milyen ciki. Akkor sült ki a kuglót, még a sütő időzítője is csengetett, amikor már ott voltak.
Utána simán elfelejtettem megkínálni őket:((

ivan írta...

Ne csinálj belőle gondot, hiszen még úgyis forró volt,(és ha megüli a gyomrukat?)A csengő meg az óra végét jelentette (diszkréten jelezve az eltávot.)
Más:találtam nálad máglyarakás receptet, megcsináltam, szupi!!
Rá került a listámra.:))

DebiGabi írta...

Ivan,
Van igazság abban, amit mondasz, de azért elég kínosan érzem magam még mindig:((

Hm. A máglyarakás. Most, hogy említetted, azt hiszem hétvégén készítek én is:))))

ivan írta...

Majd elfelejtettem.(Kavintoooont!!!)
Nagyon "klassssz"a mozgó képes bemutatód.:))))

Zsiri írta...

Ha van kedved egy kis játékhoz, nézz be hozzám :-)

DebiGabi írta...

Ivan,
Még átgondolom, hogy jó-e így.

Tudod miből készül a Kavinton????
Nefelejcs:)))))

Zsiri,
Játékhoz mindig van kedvem. Köszönöm:)
Hétvégén megírom.

Titáti írta...

Most szánom magam rá először a kuglóf sütésre. (Egyébként nem vagyok kezdő, de most szereztem egy igazi szép formát hozzá.)
Kérdéseim vannak:
1. Mekkora a kuglófformád? Nekem 24 centis van, de kezembe vettem egy 22 centist is és akkora nagy különbséget láttam köztük, hogy csuda. Egyébként sokkal jobb lenne, ha űrtartalomban adnák meg a méretét, nem centiben. :-)
2. Mennyire vajazzam-lisztezzem a bevonatos formát? Azért vettem ilyet, hogy ne kelljen ezzel vacakolni. Mit gondolsz? Legyek bátor és csináljam nélküle?

DebiGabi írta...

Titáti,
Megmértem Neked a kuglóf formámat:P
Tehát az enyém: 24 cm átmérőjű.

Én teljesen, jó alaposan kivajaztam és gondosan beszórtam a liszttel, mert elméletileg így nem ragad bele a tészta, de ezért azért nem tenném tűzbe a kezem:)))
Az eddigi két kísérletem során szépen ki tudtam borítani a formából teljesen elvált a tészta a szélétől, de az is igaz, hogy nem jött fel teljesen a forma tetejéig kb. 3/4 részig csak!
Majd mesélj Neked, hogy sikerült!!!

Titáti írta...

Megcsinálta! Megcsináltam!
Jó lett, finom lett.
Annyit változtattam rajta, hogy vaj helyett margarint és mandula helyett diót használtam. Ja, és a nálunk elengedhetetlen meggybefőtt is bekukucskált egy kicsit. :-)
Semmit nem tettem a tetejére, se csoki, se porcukor. Olyan szép volt a formája, hogy nem kívánt semmit....
Köszönöm a receptet!
Finom lett és ízlett minden minőségellenőrnek... :-)

Titáti írta...

Jaj, a technikai infok: tele lett a formám. Szépen kitöltötte a végére. És csak margarinnal kentem ki, lisztszórás elmaradt, de csodásan kicsúszott belőle.

DebiGabi írta...

Titáti,
De jó!!!
Örülök, hogy sikerült:)))