2010. március 22., hétfő

Joghurtos gyümölcsleves tojáshabbal

Ez a leves tulajdonképpen egy igazi nyári üdítő levesféleség, de végülis bármikor fogyasztható, hiszen gyorsan és roppant egyszerűen el lehet készíteni. A belekerülő gyümölcsök variálhatósága szinte végtelen. Ki milyen gyümölcsökat szeret, olyat tesz bele.

Hozzávalók, amiket használtam:

1 nagy doboz natúr joghurt
2,5 dl tejszín
10 dkg málna (mirelite)
10 dkg áfonya (mirelite)
15 dkg eper (mirelite)
3-4 ek porcukor
2-3 csepp vanília aroma
2 tojásfehérje
2-3 ek kristálycukor
2-3 dl tej
vaníliás cukor

A gyümölcsöket beletettem egy nagyobb tálba. Rászórtam a porcukrot, beleborítottam a joghurtot és hozzáöntöttem a tejszínt, valamint a pár csepp vanília aromát. Ezután egy botmixerrel összedolgoztam az egészet. Leányzómmal megkóstoltuk, majd úgy ítéltük meg, hogy egy kis cukor még jöhet bele, újabb mixelés és a kész is. A tojásfehérjéket felvertem kemény habbá, majd belekerült a kristálycukor, amivel tovább vertem, amíg szép fényes lett. A tejet a vaníliás cukorral megmelegítettem, majd a tojáshabból kisebb-nagyobb "placcsokat" helyeztem bele, amiket kifőztem.
Tálaláskor a leves tetejére helyeztem a kifőzött tojáshabokat:))))

7 megjegyzés:

Niki írta...

Hűűű,micsoda gyümölcs és íz kavalkád:-DDD Már így látványra is frissítő:)))))

Bianka írta...

Ez nagyon finom lehet, ahogy beköszönt a meleg, ki lesz próbálva

ivan írta...

Gabi.
Negcsináltam a "panna cottát",isteni finom lett.
Most úgy látom, hogy a gyümölcs levesed követkzik,az összetevők alapján nagyon finom lehet(majd vissza jelzek.)
A fejléced kitünöööö.!!!:)

DebiGabi írta...

Niki,
Isteni volt:)))

Bianka,
Én is fogok még készíteni más gyümölcsökkel.

Ivan,
De jó!!!!
Ugye milyen egyszerű?
Köszönöm!
Remélem a leves is ízleni fog.

Andi írta...

De gyönyörű színe van. Tojáshabot még nem is ettem. Nálam is ki lesz próbálva!

szepyke írta...

Anyám, milyen színe van! Jesszusom, mintha festve lenne, de széééééééééép!:)

DebiGabi írta...

Andi,
Remélem ízleni fog nektek is:))


Szepyke,
Az áfonyától:))))