2010. március 27., szombat

Eperrel töltött túrógombóc


Kis családom mindenféle, fajta túrós ételt nagyon szeret. Lehet az édes vagy sós, mindig minden elfogy nálunk, amiben túró található:))) Ma ebédre túrógombócokat készítettem. Édes gyermekem a piacon kikönyörögte, hogy vegyünk egy kis epret. Tudom, hogy ez még nem az igazi, de a leányzónak az eper a kedvenc gyümölcse így vettünk neki egy adagot.
A túrógombócok készítése közben gondoltam egyet és pár darabnak a közepébe beletettem egy-egy kisebb darab epret és így főztem ki. Fantasztikusan jó íze lett, rég ettem már valamit, ami ennyire finom lett volna.

Hozzávalók:

Túrógombóchoz:

50 dkg túró
1 csomag vaníliás cukor
20 dkg búzadara
3 egész tojás
3 ek cukor

zsemlemorzsa olajon megpirítva

3-4 szem eper

A túrót elkevertem a tojások sárgájával a vaníliás cukorral, a búzadarával és a cukorral. A tojás fehérjéket felvertem kemény habbá és hozzákevertem a túrós masszához. A masszából gombócokat készítettem a közepébe elhelyezve a kisebb-nagyobb darab epreket. Utána lobogó forró vízben kifőztem a gombócokat. Miután megfőttek megforgattam a pirított zsemlemorzsában. Tálaláskor megszórtam még porcukorral és némi tejföl is került rájuk.

11 megjegyzés:

Bianka írta...

Mennyei, egy igazi álom lehet. Már maga a túrógombóc isteni, de így...:)

Niki írta...

Hát nagyon jól néz ki:)Nagyon guszta:-DDD Hogy tudtad ennyire pontosan elfelezni,hogy még az eper is pont jó helyen van félbe vágva?

DebiGabi írta...

Bianka,
Érdemes kipróbálni, mert tényleg isteni íze lett így.

Niki,
Teljesen véletlenül sikerült így. Fogtam egy kést és csak kettévágtam a gombócot:)))

Névtelen írta...

Kedves Gabi!

Köszönet a sok finom receptért!
Kinga

Belly írta...

Nagyon guszta!

DebiGabi írta...

Kedves Kinga,
Nagyon szívesen:)))

Belly,
Köszi:D

ivan írta...

Mától kezdve ha nem lesz nálunk a túrógombócba eper,akkor......... sajnos úgy néz ki a helyzet, hogy nekem kell elkészíteni,(azt hiszem az utóbbi a valószínűbb.)
A mozgó képek megoldását, csak dicsérni tudom,nagyon "klassz."
Más: a "nefelejcs" alapanyag annyira telitalálat, hogy "kiütött a székből.) Az első másodpercekben meg is "ettem.":DDDDDDDDDDDDDDD

Andi írta...

Mekkora ötlet!!!

DebiGabi írta...

Iván,
:))))))
Majd mesélj, hogy Nektek, hogy ízlett!

Andi,
Próbáljátok ki, tényleg nagyon finom!!!

Raindrop írta...

Hát igen, az epres túrógombóc nekem is örök kedvencem.
De hogy az új fejléced mennyire bitang, le ne merd cserélni! :)
Csodálatosak a képek!

DebiGabi írta...

Rain,
Nekem eddig kimarad az epres túrógombóc.
Nem bántom a fejlécet:))))