2010. március 11., csütörtök

Anzac

A Vegyes Aprósütemények füzetből kimazsolázott következő recept az Anzac. Már a neve is ismeretlen volt számomra, és bevallom őszintén ilyen fajta kekszet még nem ettem eddig. Gyorsan elkészíthető zabpelyhes keksz, amivel nagy sikert arattam a kis családomnál. Nekem egy kicsit talán édes volt, így legközelebb valószínűleg kevesebb cukorral fogom készíteni, bár édes gyermekem roppant jóízűen fogyasztotta:))))

Hozzávalók:

10 dkg zabpehely
13 dkg liszt
8 dkg kókuszreszelék
25 dkg porcukor
15 dkg vaj
2 ek méz
1 kk szódabikarbóna
2 ek forró víz

A lisztet összekevertem a kókuszreszelékkel, porcukorral és a zabpehellyel. A vajat felolvasztottam a mézzel. A forró vízben elkevertem a kiskanál szódabikarbonát. Utána az egészet összegyúrtam. A sütőt előmelegítettem 150 fokra. Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe gombócokat helyeztem, jó távolra egymástól, mert nagyon szétterülnek és szétnyomtam őket laposra:))) Utána a 150 fokos sütőben 20 percig sütöttem, amíg nagyon szépen világosbarna színűk nem lett. Miután a sütőből kivettem óvatosan kiemeltem őket és egy tálcán hagytam kihűlni. Kb. 45 db lett nekem ebből a mennyiségből, de ez annak is a függvénye, hogy milyen vastagságúra hagyjuk a tésztát.

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon guszta

DebiGabi írta...

Kicsit édes, de a végeredmény egyszerű és gyorsan elkészíthető keksz:)))

Andi írta...

Hú ezt mentem. Kukoricapehelyből megcsinálom! Köszi, nagyon tetszik!

Boriska írta...

Szia
Én szoktam ilyet csinálni, szerintem 12dkg cukor még bőven elég bele.

DebiGabi írta...

Andi,
Milyen jó ötlet a kukoricapehely.
Köszike!!

Boriska,
Köszönöm, legközelebb megpróbálom ezzel a mennyiséggel:)