2010. február 27., szombat

Spenótos-kéksajtos pite

Egy kicsit különleges és érdekes összeállítás, ami végeredményben egy nagyon laktató, de roppant kellemes ízű vacsora lett.

Hozzávalók:

A pite tésztához:
22 dkg liszt
15 dkg vaj
egy csipet sót
1 egész tojás
1 tojássárgája

Töltelékhez:

15 dkg kéksajt
kb. 20-25 dkg spenótlevél
1 egész tojás
valamint a tésztánál kimaradt fehérje
egy csipet só
egy csipet bors

A pitetészta hozzávalóit jól összegyúrtam, majd 1 órára hűtőbe tettem pihenni.
A spenótleveleket egy kevéske vízben megrottyantottam 2-3 perc alatt, jó alaposan lecsöpögtettem, majd ki is csavartam, hogy minél kevesebb víz maradjon benne. Utána apróra vágtam, majd elkevertem a tojásokban, sóztam, borsoztam. A pitetésztát belenyomkodtam a formában, majd egy sütőpapírral letakartam, amire rászórtam az erre használatos "lenyomó" lencséimet. 180 fokos sütőben 15 percig elősütöttem csak a tésztát. Utána kivettem a sütőből eltávolítottam a lencséket:))) róla, belekockáztam a kéksajtot és ráöntöttem-kentem a spenótos tojást. Utána vissza a sütőbe és további kb. 20-25 perc sütés még. Ennyi.

11 megjegyzés:

Niki írta...

Szia Gabi!
Nagyon guszta!Már rég óta vacilálok én is ilyesmi zöldséges,vagy húsos pite elkészítésén,de nincs bátorságom nekifogni,mert félek hogy a gyerekeknek nem fog tetszeni.Leányzódnak mi volt a véleménye róla?

DebiGabi írta...

Niki,
Én is csak nemrég készítek:)))
Sajnos ezt a verziót a leányzó nem igazán értékelte:((
A sima húsos vagy zöldségek változatokat viszont nagyon szereti.

Andi írta...

Anyám....marha jól néz ki!
Én is akarok belőle!!!
Hú....

Latsia írta...

Jaj Istenem de finom lehet!!!! És milyen szép is!

Raindrop írta...

Spenót és kéksajt?
Imádom! Gyönyörűűűű!
Te most terrorizálsz amúgy?
Gabi, vegyél vissza!

:)

DebiGabi írta...

Andi,
Küldöm:))

Latsia,
Isteni volt.
Köszike:)

Raindrop,
Csak egy egészen picike terror:))))

Chef Viki írta...

Jöhet! Isteni lehetett - s mi nem válogatunk :-)))

DebiGabi írta...

Viki,
Küldöm nektek is:)))

Névtelen írta...

Szijjjja Gabi nénje!!!
jólnéz ki a spenotos cuccod.....élsz még a 7vége után???

szepyke írta...

Kéksajtot meghagyom másnak, a spenót jöhet!:)))

DebiGabi írta...

Drága Csülök Barátom,
Hétvége rendben volt maximálisan, sajnos én már kevésbé voltam/vagyok:(
Rég voltam ilyen dögrováson..

Köszönjük a finomságokat, isteni volt:)))

Szepyke,
Megegyezhetünk, én szívesen lemondok a spenótról:)