2010. február 1., hétfő

Natúr csirkemell meggyes szósszal

A munkahelyem mellett van egy kifőzde, ahol elég jól főznek és viszonylag rendszeresen szoktam ott ebédelni. Valamelyik nap natúr csirkemell volt főtt krumplival és meggyes szósszal.
Hétvégén szokás szerinte előjött a nagy kérdésem: "Mi legyen ebédre???" Gondoltam készítek ilyet. Nagy sikere volt kis családomnál, az utolsó morzsáig el is fogyott az egész. Biztos, hogy a jövőben fogok még ilyet készíteni:)))

Hozzávalók, amiket én használtam:

50 dkg csirkemell filé
bors

Meggy szószhoz:
60 dkg mirelite meggy
1 csomag vaníliás puding
1 dl tej
3-4 kanál cukor
egy csipet gyömbér
egy csipet szegfűszeg
1 kanálnyi burgonyakeményítő 1 dl vízben elkeverve

valamint krumpli igény szerint:)

A csirkemellet vékony szeletekre vágtam sóztam, borsoztam, majd megsütöttem egy kis olajon aranybarnára. A jeges meggyet felraktam vízben "melegedni". Miután egy kicsit kiengedettek, kimagoztam. Ezután fűszereztem csak a gyömbérrel, szegfűszeggel és a cukorral, majd puhára főztem. A vaníliás pudingot elkevertem a tejben és beleöntöttem a  meggyes lébe, felfőztem vele. Mivel úgy éreztem nem elég sűrű 1 dl vízben elkevertem 1 evőkanálnyi burgonyakeményítőt és ezt is hozzákevertem, miáltal egy jó sűrű meggyszózot sikerült készítenem:))) A krumplikat meghámoztam és sós vízben megfőztem. Ennyi.

10 megjegyzés:

Raindrop írta...

Nagyon guszta, és remek étel. :)
Imádom a húst gyümölccsel, a meggyszósz kifejezetten kedvenc nálunk is.
Szép a kép, igazi bendőterror.

B. írta...

Remek, könnyű és nagyon finom. Még nem készítettem, de hamarosan....
Anyu istenien

DebiGabi írta...

Rain,
Nálunk mindig jöhet a hús gyümivel:)
"Bendőterror"
Bírom a kifejezéseidet, de még mindig a kacsa-aerobic viszi a pálmát:))))))

B.,
Majd mesélj, hogy ízlett!

Kata írta...

Néha az egyszerű dolgok esnek a legjobban, ugye?

szepyke írta...

Milyen szép színe van!

Yasmine írta...

Én is imádnám! Csak én már el sem kezdek főzni 1 kg húsnál kevesebbel. Hiába, szeretünk enni, látszik is sajna :)))

L.Krisztina írta...

Nagyon guszta kép:))
Mi is imádjuk a meggyszószt ,annyira hogy nyáron 30 kg-ot meggyet szoktunk családi kalákában magozni és fagyasztani:))

DebiGabi írta...

Kata,
Úgy bizony. Egyszerű, de
nagyszerű:))

Szepyke,
És finom is!

Yasmine,
Sajna én is imádok enni, ami erősett meg is látszik rajtam:(

Krisztina,
A nyáron mi is 18 kg-nyit tettünk el, főztem be, fagyasztottam le. Milyen jó kis program az, amikor uszika konyha a meggymagokban:)))
Az volt a szerencsénk, hogy a telken rengeteg termett tavaly.

Andi írta...

Hmmm...meggyszósz! Kedvet kaptam...köszi.

DebiGabi írta...

Andi,
Szívesen:)))