2010. február 24., szerda

A másik új konyhai kincsem:)

A kedves férjemtől egy tésztakészítő gépet kaptam születésnapomra:)))

Elég régóta célozgattam, utalgattam, reménykedtem, hátha egyszer csak megkapom, a hőn áhított szerkezetet:))) És most végre itt van a drága!!!!

Múlt hétvégén kipróbáltam.

Hááát....

Egyszerűbbnek gondoltam. Az első próbálkozásom lassagne tészta volt, kisebb nagyobb sikerrel. Van még mit gyakorolnom vele. Kell még tapasztalatokat szereznem, hogy mit-hogyan és miért csináljak a géppel.

Hozzávalók, amiket most használtam a 12 db lassagne laphoz

4 db tojás
kb. 40 dkg liszt, de ez lehet, hogy több volt, mert közben többször liszteztem az egész felületet, ahol dolgoztam, hogy ne ragadjon
4 ek víz
A hozzávalókat összegyúrtam először kézzel. Egy viszonylag kemény tésztát kaptam, amit a géppel "átvasaltam" többször, majd téglalap formára vágtam. Sajnos egy kicsit vastagok lettek a tészták és nehezen sültek át. Legközelebb mindenképpen vékonyabbra fogom nyújtani.

A legnagyobb előnye viszont a gépnek, hogy a gyermekem közel másfél órán keresztül istenien eljátszott vele a konyhában:))) Kapott egy adag tésztát, amit kinyújtott, darabolt, össze- és szétgyúrt. Komolyan mondom élmény volt nézni, hogy milyen jól szórakozik a kisasszony:))))

Munka közben...

8 megjegyzés:

Niki írta...

Szia Gabi!
Gratulálok az ajándékokért:)Én is rég óta szemezek egy ilyen kis masinával de nem merem megvenni mert a nagymamámnak volt,és Ő se volt elragadtatva tőle...hát nem tudom...De ha egy kedves angyalka meglepne vele,azért örülnék neki:)

ivan írta...

Gabi.
Valószinű,hogy hamarosan a "gasztrosok" akinek van biztos segítenek.(Majd én is oda lesek).Van még egy funkciója(a használati utasításban nincs benne),irat megsemmísitésre is kitűnően lehet használni.

DebiGabi írta...

Niki,
Szorítok ahhoz ahhoz az angyalkához.
Úgy gondolom, az idő majd eldönti, hogy jóban vagy kevésbé jóban leszünk egymással:)))

Iván,
:)))
Nagyon jó!!!!
Iratmegsemmisítésre:))
Erősen vizuális típus lévén előttem van, amint a konyhában a papírokat tuszkolom befele a tésztakészítőbe...:D

Gizi írta...

Gratulálok az ajándékaidhoz!!! Nekem is van ilyen gépem, de olyan ritkán veszem elő, pedig nagy segítség. Biztosan hamarosan beletanulsz, főleg ha sokat használod!!:)

Zsuzsi írta...

Nekem van, mi azóta alig eszünk bolti tésztát. A tésztához csak nagyon ritkánt teszek vizet, akkor, ha kicsik a tojások. Szerintem az a titka, hogy az összegyúrt tésztát pihentetni kell, én egy órára hűtőbe teszem, majd 20 percet áll szobahőmérsékleten. Jól összeáll, könnyű vele dolgozni.Ilyenkor a nyújtásnál alig kell lisztezni, inkább a felvágott tésztát lisztezem pl metéltnél, hogy ne ragadjon össze.

DebiGabi írta...

Gizi,
Szeretném mindenképpen használni. Imádok mindent, ami tésztás:)

Zsuzsi,
Köszönöm, köszönöm a jótanácsokat.

Raindrop írta...

Nagyon elvagy kényeztetve, bár azt gondolom, inkább jól főzöl, és a férjed szeme előtt is ez lebegett.
"Ó, sok fini tészta". :D

Én Jamie Oliver-től tanultam tésztát készíteni. Imádom ahogy 2 perc alatt tojásból és lisztből mit művel. :)
Nem kell bele víz, de hoztam egy videót, lesd meg ha van kedved:

http://www.youtube.com/watch?v=C0XVDpPBHho

DebiGabi írta...

Raindrop,
Tésztát tésztával:)))

Megnéztem a filmet...
Hihetetlen, mennyire könnyedén, lazán csinálta.
A következő kísérletemről is majd igyekszem beszámolni, remélve, hogy nagyobb sikerem lesz...