2010. február 8., hétfő

Máglyarakás, vagy valami olyasmi:)

Pénteken vásároltam egy nagyobb mennyiségű kiflit, kedves férjemuramnak készült belőle mákus guba. Mivel sok megmaradt és eléggé kiszáradtak, tegnap némi gondolkodás és több recept áttanulmányozása után a fent látható máglyarakás(szerűséget) készítettem belőle:D Bevallom őszintén ez is kimaradt eddig valahogy a konyhámból, pedig milyen jó kis finomság, és milyen gyorsan, egyszerűen elkészíthető. Tulajdonképpen nem is értem, miért nem sütöttem még ilyet. De egy biztos, hogy mostantól gyakrabban szerepel ez is a saját étlapunkon, mert nagy sikert arattam vele mind a gyermeknél, mindg pedig a férjemnél:))))

Hozzávalók:

6 db kifli
5 db tojás
fél liter tej
3-4 kanál cukor
1 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
mazsola ízlés szerint
baracklekvár
4-5 db alma

A kifliket karikára vágtam. Az almát megpucoltam és vékony szeletekre vágtam. A fél liter tejet a vaníliás cukorral langyosra melegítettem. A tojásokat szétválasztottam. A sárgájához hozzákevertem a cukrot és egy citrom reszelt héját, majd belekevertem a tejbe. A kivajaztam egy tepsit, aminek az aljába beletettem egy sor kiflikarikát, amiket jó alaposan meglocsoltam a tojásos-tejjel. Erre jött egy réteg almaszelet, majd megszórtam mazsolával. Utána megint kiflik, locsolás, mazsola és almaréteg, amit megkentem baracklekvárral. A tojásfehérjéket kemény habbá vertem és elkevertem benne, nem túl alaposan 2 ek baracklekvárt, hogy úgymond csíkos legyen:)) Rákanalaztam a tojáshabot az egésznek a legtetejére, majd 160 fokos sütőben kb. 20 percig sütöttem, míg szép színe lett.

14 megjegyzés:

Niki írta...

Nagyon-nagyon jól néz ki....:)

B. írta...

Nagyon guszta, és olyan jó a fénykép, hogy most beleharapnék

DebiGabi írta...

Niki,
Köszönöm.

B.,
Elég nehéz volt kiszedni a tepsiből, mert a drága hajlamos volt a széthullásra, nem igazán fotógén, de a lényeg rajta van:)))

christaylor írta...

imádomimádomimádom! :)

annyira nagyon szaftosnak néz ki!

Andi írta...

A tetejét akarom!!!!

DebiGabi írta...

Cristaylor,
Szaftos is volt:))))

Andi,
Nekem is az a kedvenc részem:D

szepyke írta...

Képzeld, ezt nem szeretem. Nincs benne csoki, és gyümölcsös. De a kép nagyon jó lett!:)

DebiGabi írta...

Szepyke,
Köszike:D
Nem vagy Te rokonságban Gombóc Artúrral véletlenül????
:)))

szepyke írta...

Megnézem majd a családfát!:)

Kérdés: vettél végülis valamit a Jókai téren a vásárban, annál a standnál, amit írtam? Nem tudod az elérhetőségüket? Tudom, aranyos kérdéseim vannak, de hátha...:))

Raindrop írta...

A máglyarakást én sem szeretem, de tudod miért? A hab miatt!
Amin tojáshab van, főleg megsülve, az nem tudom megenni. Brrr.
Maga a kifli, alma, lekvár, dió nyammi. :)
Viszont a kép jól nagyon jól sikerült!

Raindrop írta...

Basszus, ma nem tudok írni! :///
Komolyan hihetetlen!
Azért se javítom ki a rengeteg hibámat!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Aranyos kérdése, de sajnos végül nem jutottam el odáig:((

Rain
Osztozkodhatunk. Én megeszem a habot a többi a tied:))))

Vannak napok, amikor egy mondatot sem tudok hibátlanul leírni és még csak észre sem veszem:)))

L.Krisztina írta...

Nagyon szeretem, főleg a sült habocskát a tetején:)
Érdekes kifliből még nem csináltam, csak kalácsból.

DebiGabi írta...

Krisztina,
Az férjemuram is azt mondta, amikor befalatozta, hogy nem érezni rajta, hogy kifliből van. A cukros-tojásos tejjel jól meglocsolva nagyon finom volt.