2010. február 25., csütörtök

Lassagne

Egyik nagy kedvenc ételem a lassagne. Évek óta rendszeresen készítek, annak ellenére, hogy egy kicsit macerásnak tartom, de hát olyan finom:D. Ez, most annyiban lett különlegesebb, hogy saját magam készítettem hozzá a lassagne tészta lapjait. Sajnos egy kicsikét vastagok lettek, és nehezen sültek át. Legközelebb ügyesebb leszek, reményeim szerint:)))

Hozzávalók:
12 db lassagne lap

A húsos szósz:
50 dkg darált hús
1 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 nagy doboz paradicsompüré
1 dl tej
1 kk olasz fűszerkeverék
egy csipet só

Besamellhez:
6-8 dkg vaj
2-3 ek liszt
0,5 dl meleg tej
1 tojás
1 kis doboz tejföl
egy csipet só
egy csipet feketebors
egy csipet szerecsendió

és természetesen sok-sok sajt:)

A hagymát apróra vágtam egy kevés olajon megdinszteltem, majd jött bele a fokhagyma, utána a darált hús. Miután a hús szépen kifehéredett felöntöttem a paradicsomszósszal és a tejjel. Fűszereztem az olasz fűszerkeverékkel és egy kis sóval. 10-15 percig főztem még.

A vajat megolvasztottam hozzáadtam a lisztet és aranybarnára pirítottam. A tejet megmelegítettem, majd felöntöttem vele a lisztes vajat. Sűrű kevergetés közben fűszereztem a borssal, szerecsendióval, sóval, jött bele a tojás és a tejföl, továbbra is erősen kevergetve. Egy nagyon jó ízű sűrű masszát kaptam.

Egy tepsit kivajaztam, majd elhelyeztem az aljában 4 db lassagne lapot. Megkentem a besamellel, majd rákanalaztam a paradicsomos-húsos szósz felét. Sajtot reszeltem rá, majd jött a következő 4 db lassagne lap. Erre megint besamell, valamint a maradék húsos szósz és újfent reszelt sajt. A legtetejére került az utolsó 4 db lassagne lap, amit megkentem a maradék besamellel és jó vastagon megszórtam reszelt sajttal. Utána 180 fokos sütőben sacc per kb. egy órát sütöttem.

11 megjegyzés:

B. írta...

De jó, a lapokat is :)

Szeretem, ha vastag, legalább van mit enni :) Tésztásak vagyunk

Raindrop írta...

Lehet, hogy kicsit vastagok a lapok, de nagyon nagyon gusztusos.
Tésztát készíteni, nem olyan könnyű dolog, mint amilyennek elsőre látszik. Legalábbis nekem nem volt az! :D Nagyon nem!
Jamie sem fél nap alatt tanulta meg 2 perc alatt elkészíteni.
A következő tökéletes lesz. :) Amúgy nagyon cseles, mert tényleg szinte mm vastagságúra nyújtják. :)

DebiGabi írta...

Rain,
Tény és való, hogy én is úgy gondoltam könnyebb lesz. De végül is a gyakorlat teszi a mestert:))

Lori írta...

Nekem is az egyik nagy kedvencem. Szuperjól néz ki!

ivan írta...

Most mondjam azt,hogy az "anyját",
de megenném a lazanyját.Olaszban mikor kettöt megettem egymás után,a harmadikat a pincér ingyen hozta ki.Na erröl ennyit.

DebiGabi írta...

Lori,
Köszke:))

Ivan,
Két adagot meg bírtál enni belőle???? Az igen!!!!

Andi írta...

Nem teccccik.... :-)
Én is megenném, ha adnál belőle! :-)

Zsuzska írta...

IMÀDOM a lasagnét!!! Sajnos nem illik bele a diétámba :O(
Gabi kedves, nézz be hozzám!

DebiGabi írta...

Andi,
Bármikor szívesen:)

Zsuzska,
Hát nem fogyókúrás:)

Megnéztem:)))
Nagyon szépen köszönöm.
Átgondolom, megfogalmazom, megérdeklődöm az illetékes "kisasszonyt", hogy ő pl. mint mond:)))

Egy pár nap múlva meg is írom, momentán egy kicsikét összetorlódtak a dolgaim és van egy kis időhiányom.

szepyke írta...

Hát, tényleg nem vékonyak, de van bennük anyag!:)))

DebiGabi írta...

Rendesen laktató is volt:)))