2010. február 11., csütörtök

Lángos

Kedden este lángost ettünk vacsorára. Megint találtam valamit, ami eddig nem készült a konyhában. Ezt a fajta lángost most készítettem először. Eddig csak a hideg lángos verzió fordult elő nálunk. Tulajdonképpen nem is értem, hogy miért, mert alapvetően egyszerűen elkészíthető és isteni finom:))))

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2 dl tej
3 dkg élesztő
egy csipet só
egy csipet cukor
1,5-2 dl víz
olaj a sütéshez és formázáshoz

sajt
tejföl
fokhagyma ízlés szerint:))

A 2 dl tejben felfuttattam az élesztőt. A lisztben elkevertem a sót, beleöntöttem az élesztős tejet és öntöttem hozzá sacc perc kábé 1,5-2 dl vizet, alaposan összedolgoztam. Utána fél órára pihentettem konyharuhával letakarva. Miután elkezdett feljönni a tészta, szétszedtem (olajos kézzel!!) és gombócokat formáltam belőle. Egy olajjal megkent tálcára pakoltam, majd megint 10 percet pihentettem őket. Az olajat felforrósítottam egy serpenyőben. A tésztákat a két kis kacsómmal kinyújtottam lángos formára (már amennyire sikerült), majd beletettem a forró olajba. A tészta pikk-pakk szépben úgymond "felpuffadtak".  Aranybarnára sütöttem, megfordítottam és a másik oldalát és szép barnára sütöttem. Konyhai törlőkendővel leitattam róla az olajat. Sajtos-tejfölös verzióban fogyott a legjobban, de én pl. megkentem a saját lángosomat fokhagymával is és utána jött rá a sajt és a tejföl, na számomra így az igazi:))))

17 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon guszta....én a sima foghagymásat szeretem/szerettem.
Én is próbálkozom a mi lisztünkkel, de azt jobb ha nem látjátok... :-(

Andi írta...

Fokhagymás akart lenni. Miért jön mindig így a tollamra...tiszta hülye vagyok....

DebiGabi írta...

Andi,
Köszike:)))
A fokival az a gond, hogy utána nem szabad emberek közé menni:D

Zsiri írta...

Hú de régen szeretnék már lángost készíteni, örök hála a receptért ;)

B. írta...

A férjem képes kimenni hajnalban a piaci lángoshoz :)
Na de majd mot...

Sok-sok fokhagymával

DebiGabi írta...

Zsiri,
Majd mesélj, hogy sikerült:)))

B.,
A férjek a hasukért:)))))

Névtelen írta...

Kedves...nek nemondható Drágának drága....Gabi anyóka!
mint az előzőekben már taglaltam,hogy ismét öregebb lettél /ezért az anyóka/a lángos igen finom étel!és kib...jól néz ki amit csináltál!egyszer,ha van kedved próbáld kiúgy,ha marad egy kis hagymás törtkrumpli a vasárnapi ebédből....amit az édes nagybelű férjecskéd nem evett meg....törd össze villával és keverd hozzá a masszához...egy hangyakukival több élesztőt tgyélhozzá,és süsd ki....meglátod a férjed arcát.....bár nem egy szép látvány ezt én 16 éve nézem:)))ezt az ízvilágot tudod fokozni úgy ,hogy sonkát /gép/sodord fel,és vizes kézzel tekerd be a sonkát úgy hogy vékonyan teljesen befedje...isteni:)))ogyan ezt ellehet végezni virslivel is...nállunka gézengúzok zabálják 2 pofára!

DebiGabi írta...

Drága Csülök Barátom,

Nem rosszak az ötletek, majd legközelebb kipróbálom valamelyik variációt!

Még mindig nincs meg a jelszavad?????
:))))

16 éve???? Jesszusom.

Névtelen írta...

igen 16 évet vettünk el egymás életéből....bakker többet vagyunk egymással mint a családunkal....azon gondolkoztam,hogy elkéne válnunk,és összebútorozhatnánk.....már ismerjük egymás minden rigojáját..és mind a ketten kib...horkolunk:)))de keskeny a medencéje...

DebiGabi írta...

:)))
Hát az biztos, hogy Te többet látod mint én:(

Névtelen írta...

hidd el nemsokat vesztessz!!!
ebéd:káposztás bableves,füstölt főtt csülökkel,sajtos pogácsával/a feleségem nem szerelmes/sótlan volt a pogi:)))este simán odakészíthetsz a párodnak egy pár lufit megtölti gázzal:))))na csóóóók
nemtalálom a jelszavam:)))

szepyke írta...

Jellemző, annyi dolgom volt, hogy lemaradtam... Gondolom... De itt a "tányérkám", ha mégis maradt!:)

DebiGabi írta...

Mindjárt fénypostázom magácskának:)))

Én is egy órája jöttem haza:(

szepyke írta...

Mondhatnám, hogy: fasza... de egy úrilány ilyet nem mond. Jah, egy úrilány, tehát: fasza...:)

DebiGabi írta...

:)))
Ez most pont jó volt így.
Csak egy egészen picikét vagyok fáradt.

szepyke írta...

Kiheverted? Jah, és lángos van még???

Hoztam sajtot, ha az elfogyott volna, és van tejfölöm, de lángosom, nah, az nincs... :)

DebiGabi írta...

Fogjuk rá. Hétvégén sokat nem pihentem 2 szülinapi bulin voltam, amiből az egyik a saját otthonim volt:))))

Momentán nincs lángos, de záros határidőn belül sütni fogok még, főként, hogy most már tudom, milyen egyszerűen és gyorsan elkészíthető:)))
Majd szólok ha sütöm!!!