2010. február 9., kedd

Fánk. Az első próbálkozásom

Rengeteg blogon és oldalon láttam az elmúlt napokban szebbnél szebb fánkokat. A fánk is egy mumus volt eddig számomra, mert eddig valahogy nem éreztem késztetést, hogy süssek. Hétvégén végre rászántam magam és sütöttem egy adagot. Hát, tulajdonképpen annyira nem egy ördöngösség elkészíteni, bár a formázással voltak gondjaim, mert fánkszaggatóm nincs így pohárral vágtam ki a formákat, de végül is nem a látvány a legfontosabb, az íze pedig nagyon jó lett. Én annyira nem vagyok fánkrajongó, viszont a kedvenc férjem nagyon is az:)))) Megtekintettem az interneten többféle receptet, majd végül a számomra legszimpatikusabb receptet választottam ki, ami innen van.

Hozzávalók:

60 dkg liszt

2,5 dl langyos tej
3,5 dkg élesztő

8 dkg olvasztott vaj
4 evőkanál cukor
4 tojás sárga
1 pici só

Máz a tetején:
1 citrom leve
4-5 kanál porcukor
színes cukordara

Az élesztőt felfuttattam egy kis tejben, majd az összes hozzávalót jó alaposan összekevertem. Utána pihentettem a tésztát letakarva legalább egy órán át. Miután majdnem a kétszeresére megkelt kiborítottam egy lisztezett felületre, kinyújtottam 1,5-2 centiméteresre, majd egy pohárral kiszaggattam a formákat. A közepét az ujjacskáimmal benyomtam, majd forró olajban kisütöttem őket. Kb. 1-1,5 perc alatt megsült egy-egy oldala. Nekem elég hamar felpuffadtak és barnaszínűek lettek.
Egy-két darabnak a tetejére készített cukormázat, mely annyiból állt, hogy egy citrom levét kifacsartam és porcukrot adtam hozzá. Jó alaposan elkevertem, majd megkentem vele a fánkok tetejét és cukordarát szórtam rá. A leányzónak és nekem így ízlett a legjobban, bár az uram inkább lekvárral fogyasztotta.


6 megjegyzés:

szepyke írta...

Hu, ez se kutya!
:)

B. írta...

Úgy látom sikerült elűzni a mumust

Nagyon szép lett

Andi írta...

Én is a lekvárra szavazok!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Inkább macska???
:D

B.,
Mumus elzavarva:)))
Köszönöm.

Andi,
Barack- és áfonyalekvár volt hozzá:))

mandy tarragon írta...

Hehe, te is fánk, én is fánk :)

DebiGabi írta...

Mandy,
Szepy is fánk.
Most láttam nálad is.
:)))))