2010. február 21., vasárnap

Bögrés mákos meggyszósszal

A mák és én nagyon vagyunk túl jó barátságban. Néha-néha egy kis mákos guba minimális mákmennyiséggel, de azonkívül teljes mértékben le tudok róla mondani. Mai nap folyamán, nem tudom honnét, eszembe jutott, hogy régebben milyen sokszor sütöttem a férjemnek bögrés mákos süteményt, hiszen ő meg kimondottam szereti a mákos dolgokat. Ez a süti a legegyszerűbben és leggyorsabban elkészíthető sütemények egyike. Annyit változtattam rajta, hogy készítettem hozzá egy kis meggyszószt, ami remekül kiegészítette.

Hozzávalók:

Süteményhez:

2 bögre liszt
1 bögre cukor
1 bögre mák
1/2 bögre olaj
1 bögre tej
1 csomag sütöpor
1 csomag vaníliás cukor
2 db tojás
A bögre nekem 2,5 dl nagyságú volt!!!

Meggyszószhoz:

50 dkg mirelite meggy
2-3 kanál cukor
egy csipet fahéj
1 dl tej
1 csomag vanlíiás főzős puding

A lisztben elkevertem a sütőport, majd jött szépen sorba bele az össze hozzávaló. Jó alaposan összekevertem, majd egy sütőpapírral kibélelt tepsibe borítottam. 180 fokos sütőben kb. 30 percig sütöttem.
A mirelite meggyeket megfőztem a cukros fahéjas vízben. Miután felforrt az 1 dl tejben elkevertem a pudingot, majd besűrítettem vele a meggyes levet. Főztem pár percig és kész is. Tálaláskor a mákos sütemény kocka mellé kanalaztam a szószból.

18 megjegyzés:

egycsipet írta...

Ahh, de jól néz ki!
A mák és én nagyon jó barátok vagyunk. :D

Cicurka írta...

Nálunk is ugyanez a helyzet. Én meglennék nélküle, de a párocskám igényli, így néha kerül az asztalra mákos dolog is. Nagyon guszta a kép (no és a recept), kipróbálom:*)

Névtelen írta...

szia
nem kell bele valamilyen folyadék? pl tej köszi

Gál Edith írta...

Ez nekem NAGYON tetszik!!!

DebiGabi írta...

Egycsipet,
Köszike:)

Cicurka,
Neked is köszönöm.

Névtelen,
Javítottam.
Tényleg lemaradt a tej.
Köszi a figyelmeztetés:)

Gáld Edith,
Még én is falatoztam belőle egy kicsit:)

Raindrop írta...

Mivel én nagyon jóban vagyok a mákkal, jogot formálok arra, hogy igenis kapjak egy kockát, jó sok meggyszósszal!
Nem mellesleg ez a képed szerintem az eddigi legjobb, nagyon tetszik nekem! :)

DebiGabi írta...

Rain,
Fénypostáztam, jó sok szósszal:)))
Nekem is nagyon tetszik kép.
Ma volt itt egy kis napsütés, és a természetesen fény csodákra képes:D

B. írta...

Imádjuk a mákot. Mák, mákkal :)

Andi írta...

Nagyon jól néz ki, tényleg gyönyörű a fotó!!
Én is szoktam csinálni.....kb így is...de az enyém olyan laposka. :-(
Messze nem ilyen szépséges.

DebiGabi írta...

B.,
:))

Andi,
A fotón nem látszik, de nekem is csak a fél tepsi jött fel ilyen szép magasra, szép csálé volt az egész:)))))
Ha az íze jó, a kinézett már teljesen mellékes dolog:D

Iván írta...

Azt hiszem,én nem sokáig nézegetném.

szepyke írta...

Jézusom, de jól néz ki! Hogy jöhettem a "tányérkám" nélkül??? Én balga...:)))))

DebiGabi írta...

Iván,
:D

Szepyke,
Csak egészen halkan merem mondani, hogy még van belőle:)))

szepyke írta...

Ok, itt vagyok!:)
Halkan jöttem, hogy más meg ne hallja..:)))))

DebiGabi írta...

Az üzeni az uram, hogy ha nem a "picike" tányéroddal jössz, felezhettek a maradékon:)))

szepyke írta...

Rendben. Mindjárt csöngetek!:)))

Csak felöltözöm, megkeresm a kocsikulcsot, és indulok is!:))))

DebiGabi írta...

:)))
Ba....s majdnem leestem a székről a röhögéstől:D
Csendben csengessél, mert a leányzó alszik:S

szepyke írta...

Csendben csengessek???? Jó, rendben, akkor inkább bekiabálok, hogy nehogy a csengő felkeltse a leányzót!:))))