2010. február 16., kedd

Anyu szülinapi tortája

Anyukámnak szombaton volt a 60. születésnapja. Neki készítettem ezt a zöld tortát:))))) A torta alapja egy sima 6 tojásos piskóta volt, viszont a csokikrém, benne. Hmmm.  Egy újdonság, amit péntek este hulla fáradtan,  - mivel este 10 óra után készítettem a tortát, hiszen mikor készítsen az ember szülinapi tortát???? - találtam ki.

Csokikrém hozzávalói:

25 dkg vaj
2-3 kanál porcukor
2-3 kanál kakaópor
1,5 dl tejszín
1 tábla étcsokis tortabevonó
1 ek olaj
1-2 cseppnyi bonbonmeggy aroma

A vajat elkevertem a cukorral és a kakaóporral. Vízgőz felett felolvasztottam a csokit az olajjal. Miután a csoki teljesen elolvadt belekevertem a tejszínt, itt került bele a pár csepp bonbonmeggy aroma is, majd összedolgoztam a vajjal. Ezt a nagyon jóízű csokikrémet kentem a kettévágott piskótába. A torta külsejét a nemrégiben tanult hamis marcipánnal vontam be, kisebb-nagyobb sikerrel:)))) Anyu kérésének megfelelően zöld színben.

12 megjegyzés:

Raindrop írta...

Isten éltesse anyukádat sokáig! :)
A torta írtó jópofa ezzel a zöld megoldással! :) Igazán passzol színben a csokihoz és a piskótához!

Niki írta...

Nagyon szép!Ügyi vagy!

B. írta...

Sok boldogságot!

Nagyon szép lett :)

DebiGabi írta...

Rain,
Köszönöm szépen Anyukám nevében is:))

Niki,
Aranyos vagy:)

B.,
Köszönöm Neked is:D

Gizi írta...

Boldog születésnapot kívánok az anyukádnak!!!

Nagyon szuper lett ez a torta, olyan jól mutat a zöld színen a karamell!!:)

egycsipet írta...

Szép kor, Isten éltesse anyukádat! :)

Andi/cuki írta...

Hol az a hamis marcipán recept?
Jópofa,jó lenne mandulás muffintetőre is! Isten éltesse sokáig az anyukád!:-))

DebiGabi írta...

Gizi,
Köszönöm Anyu nevében is.

Egycsipet,
Köszönöm Neked is.

Andi,
Ha rákattintasz itt a bejegyzésben bejön a recept, egy másik torta alkotásnál található:)
Neked is köszönöm.

Belly írta...

Sok boldogságot anyukádnak.Nagyon szép és jópofa tortát kapott.

DebiGabi írta...

Belly,
Köszi szépen:))

szepyke írta...

A jó Isten éltesse erőben, egészségben, békességben, boldogságban a mamádat!

Ez a torta hatalmas!
Miért kért zöldet? Mondjuk, olyan,mint egy mező, nagyon jópofa!:)

DebiGabi írta...

Szepyke,
Köszike:D

Soroltam Anyunak: van sárga, piros, zöld és kék ételszínezékem. válasszon milyen színű legyen a tortája:))))
A zöldre bökött:)
Nekem is nagyon tetszett a színe, pedig csak pár csepp színezék került bele.