2010. január 26., kedd

Túrós csigák


A tegnapi mini kakaós csigák tésztájának a másik felét túróval töltöttem. Annak a tésztamennyiségnek, ami a kakaós csigáknál van megadva mind a túrós és a mind pedig kakaós verzióból 2-2 tepsinyi mennyiség lett nekem. Ezek a csigák olyan 6-7 cm nagyságúak.

A túrós töltelék hozzávalói:

25 dkg túró
1 vaníliás cukor
3-4 kanál sűrű tejföl
3-4 kanál cukor
1 citrom héja
1/2 citrom leve

A túrós tölték hozzávalóit a kislányommal közösen jól összekevertük. Jó sokszor megkóstoltuk, mert mind a ketten nagyon szeretük mindent, amiben túró van:)))) Miután megfelelőnek találtuk az ízét, kinyújtottam a tésztát szintén téglalap formára és megkentem a túrós masszával. Feltekertem, majd kb. 1 cm-es szeleteket vágtam. Itt egy kicsi kijön a túrós töltelékből, de maradt bőséggel a csigákban is. A "kifolyó" részeket sajnos el kellett fogyasztanunk, nehogy kárba vesszen:D Sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket és 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem, ugyanúgy mint a kakaós csigáknál. A tetejét ezeknek is megszórtam porcukorral.

21 megjegyzés:

Altair írta...

Fogyókúrám elleni bűncselekmény. Indulok is Hágába feljelenteni. :oD

DebiGabi írta...

Altair,
Nekem is inkább fogyókúrázni kellene, amire lassan muszáj lesz rászánni magam...
Na akkor nem lesz itt semmi új finomság:)))

szepyke írta...

Hozom a tányéromat.. A pizzást...:)

DebiGabi írta...

:)))
Elég lesz a pizzás tányérkád??

szepyke írta...

Hozhatok tálcát is!:)

DebiGabi írta...

Tálcát???
:DDD

Ha összehozzuk a túránkat sütök útravalónak!

B. írta...

Azt a mindenit, de guszta

Andi írta...

Jaj itt mindig ezek a guszta csigák!
Én is fogyózom...tessék valami olyat is csinálni!!!:-)

DebiGabi írta...

B.
Köszönöm szépen:))

Andi,
Ajaja, sajna egyre közeledik a fogyózás elkezdésének az időpontja.
De hogy akkor mit fogok főzni???
Valószínű, hogy inkább semmit:(

Csibe írta...

Guszta kis csigácskák, ráadásul túrósak. Hmmm!

Niki írta...

Gabi!
Hát ezt nekem is meg kell sütnöm,ez annyira finomnak látszik...:)

Raindrop írta...

Cserélek rántott camembertet 2 db túrósra! Hm?
Ha nem, akkor is viszek ebből is!

DebiGabi írta...

Csibe,
Köszönöm.

Niki,
Majd kukucskálók Nálad:)))

Raindropg,
A csere rendben!!!!

trinity írta...

Gabi,
én meg a farmról hozom a talicskám...Vagy inkább a lovaskocsit??? Szerinted???:DDD Szepynek sansza sem lesz ...Vagy ne legyek gonosz, maradjon egy kevés neki is? :DD
Nagy ötlet a túrós töltelék-csigába sosem próbáltam, de szuper!!!

DebiGabi írta...

Trinity,
:))))))
Szerintem a talicska jó lesz!!!

Valahol ettem még anno jó régen és most eszembe jutott. Nagyon finom volt. Végül is, aki szereti még mazsolát is tehet bele.

Névtelen írta...

Gabi gondolatolvasó vagy! : ) Annyit tanakodtam már rajt, hogy ugyan miért nem csinálnak a csigából is túrósat (jelentem szintem óriási túró fan lennék, minden jöhet amiben túró van). Most legalább nem kell várnom mire valahol fellelem, hanem csinálok én!! Kösziii!
Bea

DebiGabi írta...

Bea,
Szívesen:))))
Bármi, amiben túró van jöhet nálunk:D

B. írta...

Gabi!

Én most vagyok túl -17 kg-on, átérzem......

túró mehet diétába is ;)

DebiGabi írta...

B.
Minden elismerésem, és erősen irigykedek.
Bennem nincs ilyen kitartás:(, pedig bőven kellene legalább ennyit fogynom.

B. írta...

Simán sikerül neked is. Csak 5x egyél kevesebbet. Hidd el :)
Majd felrakok én is pár diétás kaját amit eszek és akkor lehet válogatni.
Csak így tovább nagyon tetszik a blogod

DebiGabi írta...

B.
Aranyos vagy:)))
Majd kukucskálók Nálad.

Hát igen, a napi 5x-szöri étkezés.
Én délelőtt szinte semmit nem eszem általában 2 kávé, netalántán egy kis gyümölcs, ebéd viszonylag normálisan és a legrosszabb, hogy este nagy vacsi. Tudom, hogy ez a leges-legrosszabb módszer, de baromi nehéz változtatni.