2010. január 28., csütörtök

Teljeskiörlésű lisztből készült kenyér


Folyamatosan próbálkozom különböző kenyerekkel. Most egy teljeskiörlésű liszttel készült változatot sütöttem. Ezt főként a férjem és én fogyasztjuk, mert a leányzó nem nagy rajongója az ilyenfajta kenyereknek, de továbbra is reménykedem, hogy idővel rájön a kisasszony, hogy ezek milyen finomak.

Hozzávalók:

30 dkg teljeskiörlésű liszt
20 dkg fehérliszt
3 dkg friss élesztő
300 ml natúr joghurt
100 ml olaj
1 egész tojás
1 tk cukor
1 csapott tk só
3-4 kanálnyi vegyes mag
momentán lenmagot, szezánmagot és napraforgó magot használtam

A hozzávalók mentek a kenyérsütőgépbe dagasztó programra.  Nagyon jól összedolgozza és megkeleszti a gép a tésztát, és mennyivel könnyebb az ember élete, hiszen addig annyi mindent lehet csinálni. Pl. meg lehet látogatni a "farmon" a szomszédokat, elzavarni a varjúkat, megetetni a csirkéket:)))))))))
A kenyérsütőgépből kivétel után formáztam, egy fél órát még pihentettem, bevagostam egy kicsit a tetejét, majd 200 fokos sütőben kb. fél óra alatt készresütöttem. 


14 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Mikor nyit a pékség? A serclijét szeretné elkérni:) Nagyon kis guszta lett:)
Még pár év szeretni fogja a leányzó is, tapasztalat:)))

Lori írta...

DebiGabi, nálunk meg pont csak a gyerek meg én esszük meg az ilyen finomságokat. A férjem a közelébe sem hajlandó menni. :o)

DebiGabi írta...

Krisztina,
Még keresem a helyét a pékségnek:)))
Sercli fénypostázva:D

Lori,
Az tök jó, hogy a gyerek megeszi.

A leányzómék az oviban ún. reform étkezést kaptak, amiben rengeteg ilyen kenyér volt, de édes gyermekem inkább nem evett uzsonnát, azzal a felkiáltással, ő nem szereti a magos kenyeret:(
Tényleg nagyon remélem idővel rájön milyen jók is ezek.

Névtelen írta...

Hellóka,
én is szeretek otthon próbálkozni, de nekem mindig olyan laposak lesznek a kenyerek, nem tudjátok miért? Ugyanígy csinálom: dagasztás a gépben, utána formázom, bevágom és sütöm... nem tudom mi lehet a gond. Pedig nagyon szeretnék fincsi kenyeret sütni, ezt is most hétvégén majd mindenképpen kipróbálom, de biztos megint lapos lesz :(

Azért neked gratula, tényleg nagyon jól néz ki!

Bea

DebiGabi írta...

Bea,
Köszönöm szépen. Sajnos nem tudok tanácsot adni, hogy mitől lesz laposka.
Az első kenyereknél, még jó pár évvel ezelőtt volt nekem is olyan kenyerem, ami az ehetetlen és borzasztó kinézetű kategóriába tartozott. Bevallom őszintén, volt, amelyik a kukában végezte szegény:(( Utána jó darabig még csak kísérletet se tettem rá. De nem szabad feladni, mert egyszer csak belejön az ember, különösen azután, ha egy kenyérke jól sikerült!!!

Andi írta...

Mint ha egy pékség polcán látnám....meseszép!
Gratulálok!

DebiGabi írta...

Andi,
Nagyon jó az új profilképed!!!!
Köszönöm!

Andi írta...

Köszi!
A blogom legalján van egy nagyobb családos is. :-)

Zsuzska írta...

Szia Gabi! A kenyér gyönyörü, és ha szorgalmas farmer vagy, jelölhetsz ismerösnek-szomszédnak: Mühlmann Zsuzsi
Èn MINDIG küldök ajándékot! ;O)

DebiGabi írta...

Andi,
Nagyon szép a kis családod!!!

Zsuzska,
Én is mindig küldök ajándékot:)))

szepyke írta...

Látom a farm már téged is utolért..:)))))

DebiGabi írta...

Szepyke,
Jajaj.
Utolért:))))

Néha nem vagyok teljesen biztos abban, hogy jó-e ez nekem, már így is elég komoly netfüggőségem van.

JD írta...

Köszönöm a receptet, ma megsütöttem. Az enyém kissé morzsálódós lett, de finom :)
http://jdkonyha.blogspot.com/2010/01/teljes-kiorlesu-rozslisztes-kenyer.html

Üdv. Dóri

DebiGabi írta...

Dóri,
Örülök, hogy ízlett:)