2010. január 5., kedd

Szilva-krémleves


Tegnap kotorásztam a mélyhűtőben terepszemlét tartva, hogy mi van benne. Úgy nagyjából emlékeztem is, hogy miket pakolásztam be, de pl. arról totálisan elfeledkeztem, hogy még nyáron fagyasztottunk le kimagozott szilvát. Most viszont a kezembe akadt. Némi gondolkodás után krémlevest találtam ki belőle, amivel ritka nagy sikert arattam kedves családtagjaimnál. Édes gyermekem fél perc alatt kikanalazta a tányérjából. Bevallom őszintén én nem nagyon szeretem a szilvát, de ez a krémleves valami isteni finom lett!!!!

Hozzávalók:

50 dkg fagyasztott szilva
egy csipet gyömbér
egy csipet szegfűszeg
egy csipet fahéj
egy csipet szárított citromhéj
2 ek citromlé
4-5 kanál cukor
1 csomag vaníliás főzős puding
1 dl tej
tejszínhab

Vízbe belehelyeztem a szilvákat és elkezdtem főzni. Beleszórtam a fűszereket és a cukrot. Miután felforrt és a szilvák kezdtem úgymond "szétesni" botmixerrel összeturmixoltam az egészet, majd kis lángon visszatettem a tűzre. Az 1 dl tejben elkevertem a vaníliás pudingot és ezzel besűrítettem a levest és itt került bele a citromlé is, mert egy kicsit édesnek találtam az egészet. Mivel a szilvahéjakat nem sikerült jól elturmixolnom az egészet átszűrtem, hogy ne legyen "darabos".
Kihűtöttem az egészet, majd tálaláskor egy-egy kanál tejszínhabot tettem még a tetejére.

4 megjegyzés:

Yasmine írta...

Nagyon szép lett! Én is csináltam Karácsonyra, isteni finom! Szintén passzírozva, máshogy nem eszik meg :))

DebiGabi írta...

Yasmine,
Köszönöm. Tényleg megérte átpasszírozni nekem is, mert jobb és szebb volt az állaga.
Ma este vacsorára megettük a maradékot, az íze még finomabb lett, hogy egy napig pihent a hűtőben.
Fogok még ilyen készíteni máskor is az már biztos:)))

L.Krisztina írta...

Gyere játszani!!!!!!

DebiGabi írta...

Krisztina,
Máris megyek:DDD