2010. január 8., péntek

Narancsos ropogós


Van nekem egy receptes füzetem, amit még jó régen vásároltam.  Vékony kis füzet összesen 66 oldal az egész. A címe: Vegyes apró sütemények. Annyira jó receptek vannak benne, hogy lassan az összes oldalát sikeresen összemaszatoltam már, mert olyan sok mindent megsütöttem már belőle. Tegnap este a kislányom a Narancsos ropogós receptet választotta ki, hogy készítsük el. Azt kell mondanom remek választás volt. Egyszerű. Gyors és az íze is finom:DDD

Hozzávalók:

17 dkg cukor
2 ek étolaj
1 tojásfehérje
3 ek narancslé
2 kk reszelt narancshéj
19 dkg rétesliszt
késhegynyi sütőpor
5-6 dkg csokilencse vagy mazsola

A cukrot elkevertem az olajjal és a narancslével, majd a tojásfehérjét is beledolgoztam. Utána hozzáadtam a narancshéjat. A lisztben elkevertem a sütőport és ezt is hozzákevertem, jól összedolgoztam. Legvégül belekevertem a csokilencsét. Az eredeti recept mazsolát ír, de mi nem vagyunk nagy mazsolarajongók, így én csokit használtam helyette, ami abszolute nem rontotta el:))) Kanállal darabokat szaggattam a tésztából és egy sütőpapírral bélelt tepsibe tettem egymás mellé őket. 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütöttem. Kihűlés után enyhén ropogós sütiket kaptunk, ami nagyon ízlett a leányzómnak és nekem is.

12 megjegyzés:

szepyke írta...

Szerintem ez nekem is megvan! És milyen szépek benne a csokilencsék!

Más: szerinted tényleg szervezzünk egy utat Sopronba?

DebiGabi írta...

Szepyke,
Naná!!!!
Tényleg szervezzük meg. Nekem nagyon is van hozzá kedvem. Jó lenne egy kicsit kimozdulni a szürke hétköznapokból.
Ha van rá jelentkező menjük.

L.Krisztina írta...

Reggel egy másik, de szintén narancsos sütit nézegettem, de szerintem ezt sütöm meg :)))

Chef Viki írta...

Kérek szépen! Vagy 2-3 darabot :-))

Hozok hozzá forró csokit :-DD

DebiGabi írta...

Krisztina,
Annyira gyorsan készen volt, hogy még én is csodálkoztam. És isteni finom!!!

Viki,
Küldöm.
És jöhet a forró csoki hozzá:DDD

Lori írta...

Igazi mártogatós keksz. :o)

Zsófi írta...

Ez tényleg nagyon gyorsnak tűnik:)Kb hány db keksz lett ebből a mennyiségből?A tojásfehérjét felverted habnak,vagy csak simán keverted bele?
Köszi:)

DebiGabi írta...

Zsófi,
Kb. 35 db jön ki belőle a recept szerint. Nekem 25 db lett, de ez függ szerintem, hogy mekkora méretűek.
Simán habverővel belekevertem a tojásfehérjét, nem vertem fel előtte.
Sütéssel együtt nem volt fél óra az elkészítése.

Névtelen írta...

Szia Gabi!
Van neked egy ropogós narancsos képed is,fent a diavetítésben,és hiába keresem azt a bejegyzésedet sehol nem találom.Nagyon szeretném megtudni a recijét.Meg tudnád írni,vagy csak írd meg hogy hol találom.Nagyon megköszönném...:)

Niki írta...

Bocsi,ez a bizonyos névtelen az én vok...

DebiGabi írta...

Niki,
Most akarom/akartam épp feltenni:D

DebiGabi írta...

Niki,
Megnéztem jobban. Bocsánat, de összekevertem a képírásokat:( Tehát, amit te láttal flickr albumban az a narancsos csók, de már ennek is fennt van a receptje.
Javítottam:D