2010. január 9., szombat

Narancsos csók


Ez a recept is Vegyes aprósütemények kisfüzetemből van.

Hozzávalók:

13 dkg vaj
2 kk reszelt narancshéj
19 dkg cukor
1 simára kevert tojás
13 dkg rétesliszt
késhegynyi sütőpor
2 evőkanál narancslé
7 dkg kókuszreszelék

Máz:
18 dkg porcukor
2 kk víz
2 kk narancslés
1 kiskanálnyi apróra vágott főtt narancshéj

Vajat elkevertem a cukorral és a reszelt narancshéjjal, majd jött a tojás és a sütőporral elkevert rétesliszt, legvégül a narancslé és a kókuszreszelék. Jól összedolgoztam a tésztát, majd evőkanálnyi gombókat formáztam és sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam. 180 fokos sütőben 12-15 perc sütés.

DE!!!! Nekem az egész összefolyt/összesült egybe, nem maradtak meg a gombocók. Lehet, hogy közel tettem őket egymáshoz, de nem nem tudom biztosan. 
A képen is ezért látható, hogy szeletek vannak, nem pedig kis gombócok.

A máz:
A porcukrot elkevertem a narancslével és a vízzel, amíg folyós, fényes lett, majd belekevertem a cukros vízben megfőzött narancshéjat is. Ezt a mászat rögtön a  meleg süteményre kentem, amire szépen rá is keményedett. A legtetejét még lehet díszíteni narancshéjjal pluszban, de ez már ízlés kérdése, ki hogy szereti.
A recept szerint elméletileg kb. 30 db süti lenne, nekem egy szép nagy tepsinyi lett végül is:D

Ha valaki elkészítené ezt a sütit, írjon már, hogy neki hogy sikerült. Kíváncsi vagyok, hogy én csináltam valamit rosszul vagy a recept hozzávalóival van valami gond!!!!

5 megjegyzés:

Liza írta...

Szia! A narancsos süteményben nem tudok segíteni, de küldtem neked egy ajándékot, kérlek nézz be hozzám!

DebiGabi írta...

Liza,
Köszönöm az ajándékot!!!!

Niki írta...

Szia Gabi!
Igen ezt szerettem volna tudni mi is lenne az a guszta süti ott a diavetítésben.Nagyon guszta,és jól néz ki,és szerintem egyáltalán nem baj h összefolyt sütés közbe.Talán így jobb is...Biztosan el fogom készíteni a közeljövőben,és majd felrakom.Köszi hogy felraktad...:o)

Raindrop írta...

Nekem is tetszik ez a süti!
Viszont az arányok mintha nem lennének jók, nem? Vagy de?
Több cukor kell bele, mint liszt? Lehet amiatt olvadt szét...
Megfogom próbálni!

DebiGabi írta...

Niki,
Nagyon szívesen. Majd mesélj, neked milyenlett.

Raindrop,
Többször megnéztem a receptet és ezek a mennyiségek vannak megadva. De, ha a lisztet és a kókuszt is figyelembe veszem, akkor végülis nem több a cukor. Várom a Te tapasztalatodat a sütivel kapcsolatban. Tényleg kíváncsi vagyok, hogy én bénáztam el valamit, vagy nem jó a reci.
Az íze viszont nagyon kellemes volt, pikk-pakk el is fogyott:))))