2010. január 25., hétfő

Mini kakaós csiga


Régóta jár a fejembe, hogy kéne egyszer kakaós csigát sütni. Hétvégén végre volt egy kis időm sütni. Szokás szerint több receptet áttanulmányoztam, de végül is a már jól bevált tésztámat használtam, amiből a túróstáskák és a lekváros táskák is készültek.

Hozzávalók:

55 dkg liszt

8 dkg olvasztott margarin
2 tojás sárgája
3 dkg élesztő
3 dl tej
2-3 evőkanál cukor
egy csipet só

A kakaós rész:

5-6 dkg olvasztott vaj
3-4 porcukor
2-3 kakaópor

Az élesztőt a felfutattam egy kis tejben, amit a 3 dl-ből öntöttem ki. Összegyúrtam az összes hozzávalót. Legalább 1 órát konyharuha alatt pihentettem. Miután szépen megkelt felét kiszedtem a tésztának és téglalap formára nyújtottam kb. fél centiméter vastagságúra. A vajat megolvasztottam, és a 3/4 részével megkentem a kinyújtott tésztát, majd megszórtam a porcukorral és a kakaóporral, a kenőecsettel hozzáadtam a maradék vajat és "összekevertem" gondosan az egészet. Feltekertem és kb. 1 cm vastagságúra vágtam a csigákat:))), sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem és 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütöttem. A legvégén a tetejét megszórtam még porcukorral.
Meglepően hasonlatos lett a boltban kapható kakaós csigával, csak ezek kisebb méretűek lettek.

17 megjegyzés:

Niki írta...

Gabi!
Ez tényleg guszta...Ezt a tésztádat már én is kipróbáltam,és nagyon finom,puha,omlós.Biztos fini ez a csiga is:)

Zsiri írta...

Nagyon szeretem a kakaós csigákat, és ez nagyon guszta! Remélem hamarosan módom lesz kipróbálni

Altair írta...

Nagyon fincsinek látszik, ki fogom próbálni! :o)

És mi lesz a tészta másik fele?

DebiGabi írta...

Niki,
Köszönöm. Nagyon finom volt:)

Zsiri,
Neked is köszönöm:)))
Majd mesélj, hogy sikerült!

Altair,
Holnapi bejegyzés lesz belőle:S túróscsiga:))

Andi írta...

Nagyon szépek, itt csorgatom a nyálam....le se írom mi volt az ebédem. :-(

DebiGabi írta...

Andi,
Én is inkább ezt ebédeltem volna, ahelyett a száraz szendvics helyett, amit végül elfogyasztottam:((

Névtelen írta...

Hello.
Nagyon guszta!
Egy kérdésem lenne: ennyi "töltelékkel" nagyon kakaós lesz, vagy annyira nem, inkább mint a bolti olyasmi... ? Elöre is köszi.
Azért kérdezem mert én a nagyon kakaósat szeretem :P
Ági

DebiGabi írta...

Ági,
Szerintem lehet bele többet tenni, főként, ha úgy szereted:)))
Ezek sacc per kábé olyanok lettek, mint a bolti:S

Andi/cuki írta...

Nagyon guszta ez a kakaós!:-))Múltkor kaptam ajándékba,abban meg nagyon finom főzött csokis krém volt.Azt akarom most leutánozni!:-))

Raindrop írta...

Szerintem fotózd le a csigákat újra, mert erről a képről most kiloptam! Imádom! :)
A kakaósat is, túrósat is, vaníliakrémeset is.

DebiGabi írta...

Andi,
Köszike. Jó lehet a főzött csokikrémmel is:)))

Raindrop,
Fotóznám, de már nincs mit:))))
Túrósat készítettem, de vaníliakrémeset még nem ettem. Hmmm. Ez is nagyon jól hangzik!!!

beatrix írta...

Szia,

Most probalom megcsinalni a csigakat. Hetek ota vagyakozom kakaoscsiga utan, es ezek nagyon gisztak.

Viszont nem ertem, hogy a masik fele tesztaval mi lesz? Es a toltelek a fel teszta mennyisegehez van, vagy csak kettoben csinaltad?
Koszi a segitseget, Trixi

DebiGabi írta...

Trixi,
A másik felét túróval töltöttem. Mindjárt megírom azt a bejegyzést, csak nem akartam egybeírni.

Ez a töltelék a fél tészta adagra érvényes:)))

szepyke írta...

Juj! Gyilkos! Megnyaltam a képernyőt!:)

DebiGabi írta...

:)))
Remélem szép tiszta lett a képernyőd:D

Liza írta...

Tényleg nagyon jól néz ki, én is szívesen megkóstolnám.....

DebiGabi írta...

Liza,
Köszönöm.
Fénypostázom:)))