2010. január 31., vasárnap

Limoncello

Még karácsony előtt én is készítettem Limoncellot mint jó sokan a többi blogger közül, de eddig valahogy nem került fel a blogra. Az utóbbi pár napban nem igazán volt időm, és főként kedvem semmi újdonságot alkotni, és ezért úgy gondoltam most felkerül ő is ide:))) 
Egy kedves ismerősöm többször is megkínált vele, nagyon ízlett. Egy kicsit erős, de roppant kellemes ízű itóka. Olyan igazi csajos pia:D

Hozzávalók:

5 dl tiszta vodka
4 db citrom héja
40 dkg cukor
4 dl víz

A citromokat nagyon alaposan megsikáltam. Zöldséghámozóval leszedtem héját, de csak a sárga részt. A vodkát beleöntöttem egy széleszájú "pálinkás" üvegbe, majd beleszórtam a citromhéjat. Így érlelődött 2 hétig úgy, hogy mindennap egy kicsit átráztam az üveget. Miután letelt a 2 hét leszűrtem a levet. 
A 40 dkg cukrot felfőztem a vízzel, majd miután kihűlt belekevertem a citromos-vodkát. Beletöltöttem két üvegbe, hűtőben helyeztem, és miután kellemesen meghűlt már lehetett fogyasztani. Több mint 1 hónappal karácsony után, valami isteni finom az íze. Azt tudom mondani, hogy most az igazi!!!

4 megjegyzés:

szepyke írta...

Én is tettem el magunknak, nehogy már ne jusson nekünk belőle!:)))

egycsipet írta...

Nálam december óta most érik a 3. adag a hűtőben... :)))

Lori írta...

Képzeld, éppen holnap vagy holnaputánra terveztem, hogy nekiállok limoncellot készíteni a barátosném szülinapjára! Így most jól eszembe juttattad, miket szerezzek be! A recidet meg lenyúlom! :o)

DebiGabi írta...

Szepyke,
Muszáj volt nekem is menekíteni egy kicsikét:)))

Egy csipet,
Azt hiszem én is áztatok még egy adagot.

Lori,
Örülök, hogy segíthettem!!!!!