2010. január 21., csütörtök

Körözöttel töltött sajttekercs


A 400. bejegyzésem:))))

A képen látható finomságot tegnap este készítettem. Még szilveszter készült ugyebár, Anyukám jó kis receptje alapján sajtszalámi. Már, amikor azt készítettem, az járt a fejemben, mi lenne, ha körözöttel tölteném meg??? Jelentem: finom:DD

Hozzávalók:

30 dkg edámi sajt
25 dkg túró
12-13 dkg vaj
1 közepes méretű lilahagyma
10 dkg pulykamell sonka
pirospaprika
bors


Egy nagyobb lábasban vizet felforraltam és ebbe tettem bele a sajtot, amit 30 percig otthagytam. Közben elkészítettem a túrós krémet. A lilahagymát megpucoltam és nem túl kis kockákra vágtam, egy kicsit megsóztam, majd összekevertem a túrót a vajjal, pirospaprikával és a feketeborssal. Beleadagoltam a lilahagymát is. Miután letelt a 30 perc a sajtról leöntöttem a vizet, és kinyújtottam. Ez annyira nem egyszerű, sajnos el is szakad egy-két helyen, de amíg meleg volt, még össze tudtam nyomkodni. Megkentem a körözöttel, rápakolásztam a sonkaszeleteket, majd feltekertem az egészet. Hűtőben tettem. Pár óra múlva már szépen lehetett szeletelni.

15 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia! Biztosan nagyon finom, de kicsit csinosabb lenne, ha a sonkát nem a körözöttre, hanem a sajtra raknád, feltekeréskor nem gyűrődne. Igazi szilveszteri büféétel :)

DebiGabi írta...

Kedves Névtelen,
Lehet, hogy csinosabb lenne, bár nem miért???
Elárulnád, hogy kenjem rá a sonkaszeletekre a körözöttet????

Névtelen írta...

Hello. Régóta olvasom a blogod, de hozzászólni nem szoktam. Most már szeretném elmondani hogy nagyon tetszik, és az általad készített éltelek többségében teljesen megfelelnek az ízlésemnek, úgyhogy igazán nagyon örülök, hogy rád leltem.
Azt viszont sajnos nem először veszem észre, hogy a teljesen jóindulatú javaslatokat mint pl. névtelené mindig rossz néven veszed, pedig szerintem segítő szándékkal írta ö is és más is...Remélem nem bántottalak meg és továbbra is várom a finom ételeket amiket felteszel.
Ági

szepyke írta...

400???
Hát, gratulálok!:)))

Jah, és körözöttet imádom, nekem pont mindegy, hogy hogy néz ki, ha finom!:)

DebiGabi írta...

Kedves Ági,
Nem éreztem jóindulatúnak a javaslatot, sőt segítő szándékúnak sem!!!!
Nem értem, pontosan ennél a bejegyzésnél aztán meg különösen, hogy mit számítana, hol van benne a sonka???

A következő mondatomért el lehet ítélni:

De ez az én oldalam, az én dolgaim vannak rajta, azok az ételek, amiket én készítettem.
Ha nem tetszik valakinek, nem kell megnézni.

Nekem is sok minden nem tetszik, nem értek egyet elkészítési módokkal, stílusokkal, receptekkel, de nem kezdem el kritizálni, jótanácsokkal ellátni az illetőt.

A névtelen megjegyzésekhez pedig annyi hozzáfűzni valóm lenne még: Nem azt kérem, hogy adja meg a saját nevét, de legalább vegye a fáradtságot, hogy odaír legalább egy kitalált nevet, ne legyen annyira személytelen a megjegyzés.

Névtelen írta...

Jajistenem, nehogy rosszul legyél! Tényleg nem bántó szándékkal írtam, ha te megelégszel ennyivel, akkor jó. (Én mindig keresem a jobbat, a szebb megoldásokat, ezért magamból indultam ki.) Azért lenne jobb a körözött alatt a sonka, mert akkor a két szilárdabb réteg, a sonka és a sajt nem csúszna el ennyire egymáson, és nem lenne ilyen "levegős", "gyűrött" a roládod. De természetesen igazad van, ez a te oldalad, olyan szépségű és ízű ételeket raksz fel, amiket akarsz. Ez az oldal a te ízlésedet tükrözi. Azzal, hogy közszemlére teszed, sajnos elkerülhetetlen, hogy mások is véleményt alkossanak róla, és tudom, hogy jobban esne a lelkednek, de a vélemény lehet nem 100%-ig pozitív. A jótanácsot, kritikát lehet jó szívvel fogadni (nem kell megfogadni), és nem kell a másikban a rosszat látni. Sajnálom, ha felzaklattalak. Mihail Bulgakov (ez jó név? ;) (Ezennel átadom a terepet a hozsannázóknak.)

DebiGabi írta...

Mihail Bulgakov:)
Rosszul azért nem leszek, de nem esett jól a megjegyzés. Lehet, hogy egy kicsit túl is reagáltam. Pontosítok megsértődtem.
De elismerem őszintén rosszul viselem a kritikát! Ez van.

Ez volt az első ebből a kajából, és ilyen lett. Bár arra azért tényleg kíváncsi lennék, hogy teszed rá a sonkára a körözötted, mert szerintem elég nehéz lehet úgy rákenni, hogy ne ránts fel vele a sonkát.

Névtelen írta...

Hát én innen nem tudom feltekerni neked, de látod, másnak is sikerül: http://fozes.blog.hu/2009/01/14/sajtkremmel_toltott_sajttekercs vagy http://gigiakonyhaban.freeblog.hu/archives/2007/01/03/Sajttekercs/ Persze ha halmazállapottal van probléma (és gondolom nem akarsz túl híg körözöttet, mert akkor meg szelni nem lehet), akkor megoldás még, hogy a sonkát felcsíkozod, bekevered a körözöttbe, aztán arra kunkorodik, amerre akar. De ezt már csak azért írom, mert kérdezted, isten őrizz, hogy kioktassalak. Elnézést, ha megsértettelek, nem állt szándékomban. (De örömmel konstatálom, hogy ezek szerint én voltam az első kritikusod, ha ennyire szíven ütött :) Bulgakov

DebiGabi írta...

Kedves Bulgakov,
A sajtkrémeset sokkal könnyebb feltekerni, bár én abba is a krémre tettem a sonkát. De az is lehetséges, hogy ebbe több túró kellett volna,ügyesebben kellett volna feltekerni, és úgy kevésbé lett volna "levegős".
De mint már említettem ez volt az első kísérletem ezzel. Ez ilyen lett.
Az íze viszont remek, és úgy gondolom nem mindig a kinézet a lényeg. Sőt!!!!

Én nem vagyok profi, nem is akarok az lenni, nem is leszek soha. Egy hétköznapi Anyuka vagyok, aki munkája mellett próbálkozik a konyhában alkotgatni a családjának.
Abszolút amatőr szinten üzöm a főzőcskézést.

Nekem ez blog egy hobbi, egy remek kikapcsolódás.

csülök írta...

Kedves Gabi Néni!
Levan ejtve a kinézet,számomra az íz a fontos!Ritkán szoktalak a védelmem alá helyezni/bár nem is kell/Bulgakov Ági néni főzzön finomabbat,és szebbet......!Így elkészítve is finom.Németeknél tanultam a kőrözött receptjét én azóta úgy csinálom egyszer próbéld ki,hugy camamber sajtot villával apróra törve belekevered a túróba,és egy kis bocisajtal krémesíted!nem lesz híg!!!kenhető tölthető akár még Bulgakov Néni nagy száját is tele lehet pakolni és akkor nem tud majd beszélni,írni,meert mint tudjuk magyar ember evés közben nem beszél,ír.....
CSÓÓÓÓK CSajok jó vitát

DebiGabi írta...

Drága Csülök Barátom,
Köszönöm a "védelmet":))))
Tényleg finom lehet egy kis camembert sajttal. Elraktároztam az ötletet, majd azt is kipróbáljuk.
És remélem, majd megint jön "valaki" és megkritizálja, hogy nem így kellene készíteni.

Andi írta...

Gabi: Nekem nagyon tetszik!!! Bárhogy tekered....viszem is a receptet...más sajt is jó hozzá?

DebiGabi írta...

Andi,
:)))
Esetleg Gouda sajttal is jó lehet, mert az jó olvadékony, azt szoktam sajtfondühöz használni.
Más ötletem hirtelen nincs.
Az edámit tudom, hogy így olvad, Anyutól úgy tanultam még a sajtszaláminál, de láttam más blogon, hogy trappistát használtak.

szepyke írta...

Bocsánat, hogy beleszólok, de a trappista is jó hozzá. Én abból is szoktam csinálni, de nem tudom, hogy melyik fajtából, azt ki kell kisérletezni, mert a trappistából van olyan gáz minőségű is, ami nem olvad... gondolom nejlonból van:)

Andi írta...

Köszi!