2010. január 3., vasárnap

Kókuszgolyó

Kókuszgolyó. De nagyon szeretem. Tulajdonképpen még a szilveszteri bulira készítettem, de maradt még belőle egy pár darab. Kicsi lányom is nagyon szereti. Annyira egyszerű elkészíteni és mégis milyen finom. Ez volt az első sütemény, amit még iskolás koromban (jesszusom, de régen volt) technika órán tanultunk. A fiúk külön csináltak valami "fiús" dolgot, mi lányok pedig kókuszgolyót készítettünk:))) Nem is tudom manapság van-e ilyesmire lehetőségük a gyerekeknek az iskolában???

A hozzávalókat nem tudom pontosan megadni, mert úgymond ezt szerintem érzéssel és folyamatos kóstolgatással kell készíteni, és mindenki a saját ízvilága szerint ízesíti.

Amit én használtam:

50 dkg darált háztartási keksz
5-6 kanál sárgabarack lekvár
3 ek kakaópor
3-4 ek porcukor
1-1,5 dl rumosmeggy lé
2-3 csepp rumaroma
kókuszreszelék

Minden hozzávalót gondosan összegyúrtam. Miután gondosan megkóstolgattam többször egymás után és megfelelőnek találtam az ízét, golyókat formáltam belőle és megforgattam kókuszreszelékben. Tálalásig hűtőben tároltam.

8 megjegyzés:

Raindrop írta...

Arról volt szó, hogy a maradékot megkapom! Erre most iderakod még szem elé is??? Irgumburgum! :D

DebiGabi írta...

Rain,
Bocsi. Bocsi. Bocsika:D
Sajnos nem sok minden maradt.
Inkább csak a fotók.

gondaanyu írta...

Nálunk is ez volt tegnap, maradék piskótát hasznosítottam vele.

szepyke írta...

TÁlalásig hűtőben, utána meg két perc alatt elfogy. A fene érti ezt!:)

DebiGabi írta...

Gondanyu,
De jó lehet piskótával is!!!

Szepyke,
Ez senki se érti:))))
Órákig pepecselsz vele a konyhában, utána 2 pillanat alatt csak a hűlt helyét látja az ember.
Bár nekem ez az egyik legnagyobb elismerés:)))

L.Krisztina írta...

Kérem szépen én rossz iskolába jártam mi fúrtunk meg faragtunk:(
Én szakács könyvbe keresgéltem rá még lánykoromba, hogy elkészítsem egy bulira :)
A kép nagyon tetszik:)))

Dimanni írta...

Mi technika órán lánchidat készítettünk fából és fémből. Fűrész, ráspoly, satu, kalapács, forrasztópáka...

DebiGabi írta...

Krisztina,
A régi szép idők. Fúrás, faragás:((

Dimanni,
Szép is a lánchidat elkészíteni. De mennyivel jobb a kekszesben túrni:)))))