2009. december 4., péntek

Tojáslikőr vagy tojásflipp


Már nem is emlékszem honnét jutott eszembe, hogy kéne tojáslikőrt készíteni. Raindrop-nál olvastam, hogy miért és mikor kezdett el főzőcskézni. Valószínűleg ez az írás hozta elő emlékeimből a régi szép idők nagy slágerét: a tojáslikőrt. Anyukám gyerekkoromban rengeteget készített. Emlékszem az üres poharakat mindig megkaptuk kinyalogatni:DDD Ma délután felhívtam Anyut, hogy keresse már meg nekem ezt a receptet és küldje át emailben. A modern technika:)))) emailben kér az ember receptet az Anyukájától:))))

Hozzávalók:

40 dkg cukor
0,5 l tejszín, vagy tej
1 csomag borboune vaníliás cukor
3 dl vodka
4 tojás sárgája

A 40 dkg cukrot felfőztem a 0,5 dl tejszínnel, majd belekevertem a borboune vaníliás cukrot. Utána félretettem egy kicsit hűlni, hogy ne legyen túl forró, amikor belekerül a tojássárga, mert összeugrik. Na szóval. Miután már nem volt túl meleg belekevertem a vodkát és a 4 db tojássárgáját. Két fél literes üveg teljesen megtelt vele, éppencsak egy pohárkányi maradt ki.
A leírás szerint 3 hétig kell érlelni hűtőben, úgy hogy mindennap fel kell rázni, de Anyu leírásában úgy szerepelt, hogy még egyszer sem sikerült kivárni vele a 3 hetet:))))
A kimaradt mennyiséghez, tettem egy jégkockát és lehűtöttem. Az kedves férjem szó nélkül elfogyasztotta, én éppen csak egy kortyot kaptam belőle, ami viszont nagyon-nagyon finom volt. Tartok tőle, hogy nálunk sem fog 3 hétig érlelődni:o)

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Ismét a sötét oldal egyik hivogató angyala. És milyen Istentelenül jól néz ki ez az angyal...:)))))))

trinity írta...

Egyszer régebben én is csináltam-de most hogy eszembe juttattad-elkárhozok ismét:)))
Nem sokféle alkoholt szeretek, de ezt nagyon!!!!
Nálunk sem lehet 3 hétig rázogatni, azt hiszem:)))

DebiGabi írta...

Szepyke,
A sötét oldal angyalkája bazi erős:)))
De milyen jó dolgokkal vonz minket.

Trinity,
Valami isteni finom már most. Nem is tudom miért kell 3 hétig érlelni:D

Maradt még a vodkám, azt hiszem bekeverek egy csokis verziót is. Bár a kedves uram kérdezte, hogy ki fogja meginni, de nevetve közöltem vele, biztos nem fog ránk romlani:))))