2009. december 10., csütörtök

Sörperec

Az utóbbi napok rengeteg édessége és süteménye után úgy gondoltam kellene valami sósat készíteni. Nemrégiben emailben kaptam egy csomó érdekes receptet, ezekből mazsoláztam ki ezt a sörperecet, ami nagyon gyorsan és egyszerűen elkészíthető. Mostani tapasztalataim után, úgy gondolom, hogy szilveszterre fogok készíteni egy nagyobb mennyiséget, mert nagyon jó ízű, kellemes kis sós ropogtatni való lett belőle.

Hozzávalók:

30 dkg liszt
10 dkg olvasztott vaj
1 kk sütőpor
10 dkg reszelt sajt (lehet füstölt is)
0,5 dl tej
egy csipet só
1 tojás a tetejére kenéshez
nagyszemű só, szezámmeag, lenmag, napraforgó mag a tetejére ízlés szerint

A lisztben elkevertem a sütőport és a sót, majd hozzáadtam a reszelt sajtot, a tejet és az olvasztott vajat. Alaposan összegyúrtam, majd 16 részre osztottam a tésztát. Kinyújtottam "kukacokra" a tésztát és kisebb-nagyobb sikerrel perecet formáltam belőlük. A tojást felvertem villával, majd megkentem vele a pereceket. Egy pár darabot nagyszemű sóval, másik pár darabot lenmaggal és szezámmaggal szórtam meg, de ez már ízlés és otthon található magok kérdése, hogy ki mit tesz a tetejére. 200 fokos sütőben 20 perc alatt megsült. Én a tetejét egy kicsit grillfokozaton még pirítottam,  hogy szebb színe legyen.
Édes gyermekem ma ezt vitt magával uszonnára, ami nekem a legnagyobb elismerés, mert a kisasszony hajlamos nem megenni, elfogyasztani a saját gyártású pékáruimat.

Egy kis kiegészítés:
Mivel az fent említett recepteket én is emailben kaptam, forrásmegjelölés nélkül így nem tudhattam pontosan, hogy honnan származnak eredetileg, tehát
A recept eredetijét itt találhatjátok meg:
http://www.recept-oldal.hu/cikkek/sos-sutemenyek_-peksutemenyek/sorperec




9 megjegyzés:

hargitaibea írta...

hű de rohadt éhes vagyok :)
hű de megenném... :)))
na ezt megcsinálom a gyerkőcöknek!

DebiGabi írta...

Bea,
Éhesen nem szabad gasztrooldalakat nézni:))) Felér egy kínzással.
Kíváncsi vagyok milye jó kis képeket készítesz majd róla.

trinity írta...

Én is mazo vagyok, mert éhesen nézelődöm:))) Guszta!!

DebiGabi írta...

Trinity,
:DDD

Andi írta...

Nagyon guszta! Én most éppen eszem...de így is rossz, mert nem ilyet eszem.

DebiGabi írta...

Andi,
Ez az!!! Te már rutinosabb vagy. Evés közben kell nézelődni:))))
Szerintem úgy sokkal finomabb bármi, nem baj, hogy mást falatozik az ember:D

Viki írta...

Örülök, hogy neked is bevált a recept.
Egyébként eredetileg innen származik:
http://www.recept-oldal.hu/cikkek/sos-sutemenyek_-peksutemenyek/sorperec
(A "Sós sütemények" fedőnév alatt e-mail-ben keringő többi recept is erről az oldalról való. Tiszteltetem, aki kimásolta őket.)
Viki

DebiGabi írta...

Kedves Viki!

Nagyon szívesen megjelölöm az oldaladat eredeti forrásnak, ezen nem múlik semmi:)))
Sajnos az említett emailben nem voltak láthatók a források, csak egy-egy fénykép és receptek.
Tényleg jó kis recept ez is, nagyon sokszor elkészítettem már azóta többször is.

Viki írta...

Kedves vagy. Köszönöm!