2009. december 18., péntek

Narancslikőr


A hétvégén leszűrtem a narancslikőrömet. A receptet Szepyke-nél láttam és nagyon megtetszett, gondoltam elkészítem. Kellemes íze van, bár én egy kicsit erősnek érzem, de majd megitattom a felénk járó vendégekkel, barátokkal:)))) Az arányokon változtattam az eredeti recepthez képest, mert én kevesebbet készítettem.

Hozzávalók:

0,5 l vodka
2 narancs
1 citrom
20 dkg cukor
0,5 dl víz

A vizet a cukorral felfőztem, majd miután langyos lett hozzákevertem a vodkát. A narancsoknak zöldséghámozóval leszedtem a héját, apróra vágtam, a fehér bundától megszabadítottam őket, amik a kukában végezték. Ugyanezt műveltem a citrommal is. Feldaraboltam a gyümölcsöket és betuszkoltam egy üvegbe:)))) Mivel nem vagyok rutinos likőr készítő nem volt megfelelő méretű üvegem, így csak egy sangriás üveget találtam itthon, aminek egy kicsit szűk volt a nyaka... De legközelebb  szélesebb szájú üvegeket fogok használni, mert a végén a gyümölcseltávolítás némi nehézségbe ütközött így...
Miután ráöntöttem a vodkás szirupot is lezártam a kupakkal az üveget.
2 hétig minden nap összeráztam. Majd miután letelt ez az idő leszűrtem és egy másik üvegbe töltöttem. Az eredeti recept szerint innentől legalább 1 hónapig hagyni kell érlelődni még, mert minél tovább érlelődik, annál finomabb lesz. De tartok tőle, hogy nem nagyon lesz ideje sokáig érni:D
Szepyke köszi ezt a jó kis receptet!!!!

6 megjegyzés:

szepyke írta...

Erőőőőőőőőős?
Apukám egy este alatt bekanalazta...:))))))

Juj, nagyon szép lett!
Hát, milyen büszke vagyok!:))

DebiGabi írta...

Szepyke,
Egy este?????
:)))))
Én egy pohárkával ittam belőle és elég komolyan fejbevágott:)))

Köszike a receptet még egyszer, tényleg fantasztikus. Tuti, hogy fogok még készíteni.

Yasmine írta...

Jaaj, nekem is nagyon tetszik! Bár én még ott tartok, hogy a karamell-likőröddel szemezek, és talán holnap már a tettek mezejére is lépek :D

DebiGabi írta...

Yasmine,
Minden hazabeszélés nélkül a karamell likőrre szavazok, mert hamarabb készen van, de vigyázni kell vele, mert iszonyú gyorsan párolog:)))
Ez is finom, de a karamellás Nr.1. nálam:)))

trinity írta...

Én azért ebbe is bele-bele kortyolnék:)))

DebiGabi írta...

Trinity,
Nem rossz a narancsos se:)))
De a karamell....
Fanatikusan imádok minden karamellás dolgot:))))))