2009. december 21., hétfő

Marcipános-meggyes bejgli, vagy valami olyasmi:)))


Tegnap megállapítottam, hogy a bejglisütés nem az erősségem. Tény és való, hogy ez volt az első kísérletem, de mentségemre legyen mondva még soha nem sütöttem bejglit. A mákosat nem szeretem, a diós verziót még úgy-ahogy. Minden évben Anyukám és Anyósom süt nekünk, így eddig nem éreztem késztetést rá, hogy én is süssek. Tavaly a kollégáim rendeltek egy nagyon jó nevű cukrászdából bejgliket. Én is kértem egy marcipános ízűt. Az árától finoman szólva is, majdnem ugrottam egy hátraszaltót, minek következtében idén úgy gondoltam, inkább megpróbálom elkészíteni. Az én marcipános bejglim kinézete nem lett díjnyertes, de az íze!!!! Nagyon-nagyon-nagyon finom és a rumosmeggyekkel különösen isteni lett.
A tésztához Anyu bejgli tésztáját használtam.

Hozzávalók a tésztához:

25 dkg liszt
10 dkg vaj
2 dkg élesztő
2-3 ek tej
2 ek porcukor
egy csipet só
2 tojás sárgája
1 tojássárga + 1-2 kanál tejszín a tetejére kenésnek

Töltelék:
15 dkg marcipánmassza
10-15 szem rumosmegy

Az élesztőt felfuttattam a tejben, majd az összes hozzávalót összegyúrtam. Lefedtem egy konyharuhával 1-2 órára hűtőben tettem, de Anyu azt írta a receptnél, hogy ő egy egész éjszakára szokta hűtőben tenni.
Miután pihent a tészta két részre osztottam és kinyújtottam. (A tészta többi részét gesztenyésre készítettem, de erről majd egy kicsit később.) A marcipánmasszát szintén kinyújtottam, majd ráhelyeztem a tésztára, majd a kimagozott rumosmeggy szemeket elszórtam rajta. Feltekertem, a tetejét megkentem a tojásos tejszínnel. Gondosan kilyukazgattam a tetejét, majd ismét pihentettem fél órát. Végül 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütöttem.

2 megjegyzés:

Raindrop írta...

Jó eeeeez! :)))
Poénos, és biztos nagyon finom.
Az a lényeg!
Én neki se merek állni, mert először is annyira nem szeretem, másrészről egyszer csináltam, de szétdurrant, nem repedezett. Benne állt egy csomó pénz meg munka, inkább hagyom.
Helyette finom hókifli, diós, mákos, lekváros. Az az igazi, vagy 3 adaggal sütök holnap.

DebiGabi írta...

Raindrop,
Az íze maximálisan kárpótol a látványért:)))))
A marcipán árától dobtam is egy hátast. Horror:((
Viszont kipróbáltam úgy, hogy készítettem hamis marcipánt. Azzal is nagyon finom volt, csak nagyon kifolyt a "marcipán" belőle.
Hókiflit én még sose csináltam, pedig az uram de szereti.
Majd egyszer:)))