2009. december 30., szerda

Limoncellos fehércsoki golyók


Ezzel finomsággal nemrégiben itt találkoztam. Rögtön felkeltette az érdeklődésemet, pedig nem vagyok egy fehércsoki rajongó. Viszont egy kicsit változtattam az eredeti recepten. Az elkészítése viszonylag egyszerű, de a végeredmény nekem elég tömény lett, így legközelebb változtatni fogok rajta, szerintem egy kis darált háztartási kekszet fogok még hozzáadni úgymond lazításként:))))

Hozzávalók:

30 dkg fehércsoki
0,5 dl limoncello
0,5 dl tejszín
1 citromhéja
6 dkg vaj
2-3 ek burgonyakeményítő
2-3 ek porcukor

Vízgőz felett felolvasztottam a fehércsokit és a vajat, majd hozzákevertem a limoncellot, a tejszínt és a reszelt citromhéjat. 2-3 percig még kevergettem, hogy jó sima legyen az állaga, majd hűtőbe tettem 1-1,5 órára. Mivel nekem ennyi idő alatt nem akart megszilárdulni, formázni nem lehetett, mert iszonyúan ragadt, kevertem hozzá 2-3 kanálnyi burgonyakeményítőt és 2-3 kanál porcukrot, jól összegyúrtam és így már gombócokat tudtam formálni belőle. Legvégül a golyókat porcukorba forgattam és tányérra helyeztem, majd továbbra is hűtőben tároltam fogyasztásig:))))

3 megjegyzés:

Moha írta...

Akkor megnyugodtam,nem én vagyok béna, nekem sem szilárdult formázhatóvá ezekkel az arányokkal,mi kikanalaztuk a dobozból:)

DebiGabi írta...

Moha,
A keményítővel összeállt elég jól, próbáljatok majd úgy ki legközelebb.
Bár a kikanalazós módszer se rossz:))))

Á la carte írta...

: ( Nekem megdermedt. Lehet a csokitól is függ. Az igaz, hogy ragacsos volt kicsit, de lehetett formázni. Azért örülök, hogy tetszett és kipróbáltad.