2009. december 6., vasárnap

Karamell likőr




Egy gépezet, ha beindul. Szepyke szavaival élve a "sötét oldal csábítása" nem enged:)))
Készült ugyebár pár napja a tojáslikőröm, aminek érnie kellene 3 hétig, de azért kóstolgatjuk. Szombaton vendégeink voltak és megkínáltam őket is. Azt kell mondanom, már most isteni, mi lesz 3 hét múlva??? Tartok tőle nem fogja megérni:)))
Többször írtam már, hogy imádok mindent, ami karamellás. Elgondolkodtam, hogy készíteni kellene karamell likőrt is, de nem találtam igazán hozzá receptet. Elkezdtem kalkulálni, aminek az alábbi recept lett az eredménye.

Hozzávalók:

30 dkg kristálycukor
10 dkg vaj
4 dl tejszín
2,5 dl vodka
0,5 dl Bacardi fehér rum
2-3 csepp rumaroma
2-3 csepp vanília aroma
1 dl ásványvíz

A kristálycukrot felolvasztottam, majd leszabályoztam, és óvatosan!!!! belekevertem habverővel a 10 dkg vajat.  Hajlamos köpködni, ezért tényleg nagyon vigyázva kell keverni, mert forró!!! Erősen kevergetve egy sűrű masszát kaptam, amit tovább hígítottam a 4 dl tejszínnel, továbbra is keverve. Ezután főztem 2-3 percig még, majd levettem a tűzről. Miután egy kicsit meghűlt jött a kétfajta aroma, majd a 2,5 dl vodka, a 0,5 dl bacardi rum, legvégül a víz. Folyamatosan kevertem közben, majdnem 5 percig még, amíg teljesen feloldódott benne a még esetleg darabos karamell rész. Egy 0,5 literes és egy 0,7 literes üvegnyi mennyiség lett belőle. Az este folyamán a fél literes üveget el is fogyasztottuk:D
Nagyon jó ízű likőrt sikerült alkotnom, olyan igazán lányos italt!
Elfelejtettem leírni, hogy mindenképpen hűtőben kell tárolni, és utána rendszeresen alaposan fel kell rázni!!!! Eltarthatóságról nem tudok nyilatkozni, mert lévén tegnap este elfogyott, majdnem a fele...
Jelenleg még van belőle, de nem jósolok neki hosszú időt:)))))

14 megjegyzés:

Belly írta...

Te jóságos ég!

Ez mennyei lehet!

Yasmine írta...

Elképesztően ügyes vagy. Annak külön örülök, hogy nincs benne tojás. Ettől függetlenül azért a tojáslikőröd se semmi, azt is kipróbálom majd. Annyira örülök, mikor valaki így kikísérletez valamit, főleg az itókákra gondolok, mert azok nem az erősségeim. Ez a karamell fantasztikus lehet, gratulálok! :))

DebiGabi írta...

Belly,
Szó szerint "Te jóságos ég!"
Mennyei:DD

DebiGabi írta...

Yasmine,
Bevallom őszintén, erre nagyon büszke vagyok, mert Belly szavaival élve "mennyei":DD
Érdemes kipróbálni, viszonylag hamar készen is, hiszen nem tartott tovább fél óránál az egész művelet.

Kiskukta írta...

Most szívesen kortyolgatnék belőle!

Raindrop írta...

Bakker, te ilyeneket is tudsz? :)) Höhh...
Hát ez most felcsigázott!

DebiGabi írta...

Kiskukta,
Küldöm fénypostán:DDD

DebiGabi írta...

Raindrop,
Ez az első magam kreálta likőr:D
De van még egy-két ötletem:))))
Szerintem csináld meg, főként ha szereted a karamellás dolgokat. Megéri:S

Lori írta...

DebiGabi, nézz be hozzám, van ott neked egy kis apróság!:o)http://lorikonyha.blogspot.com/2009/12/ajandekot-kaptam.html

DebiGabi írta...

Lori,
Rohanok:))))

L.Krisztina írta...

Érzem az illatát:)) Na jó most már az ízét is szeretném:))))

DebiGabi írta...

Krisztina,
:)))))

Nelli írta...

Ezt el kell készítenem, a csoki likőröm már érik a hűtőben.

DebiGabi írta...

Nelli,
Csoki likőrt még sose készítettem, de most azt hiszem én is nekiállok!
Remélem ízleni fog ez a karamell likőr, nekem nagy-nagy kedvencem:D