2009. december 9., szerda

Gombaleves


Ha jól emlékszem, amióta a kicsi leányzóm megszületett (most 7 és fél éves a kisasszony) tuti, hogy nem készítettem ilyen levest. Pedig, de szeretem. Valamelyik nap, egy régi-régi ismerősömmel váltottam pár emailt, amiben kedvesen tájékoztatott, hogy a Lidl-ben akciós lesz az asztali raclette. Mivel nekem tavaly a jézuska azt hozott ajándékba és azóta is rendszeresen használom, kért tőlem egy-két ötlet, hogy miket szoktam a racletten sütni. Ennek kapcsán mondanom sem kell, hogy aznap este raclettes vacsoránk volt:))), amihez kötelezően vásároltam gombát is. Mivel édes gyermekem nem eszi a gombát, maradt annyi, amiből készíthettem a férjemnek és magamnak egy kis levest.

Hozzávalók:

1 közepes méretű hagyma
20-25 dkg gomba
pirospaprika
3-4 db babérlevél
fekete bors

2 ek ketchup

A hagymát apróra vágtam és egy kevés olajon megdinszteltem. A gombát alaposan megmostam, és felvágtam végkony szeletekre, ami ment is rögtön hozzá a dinsztelt hagymára. Miután engedett egy kis levet felöntöttem vízzel. Fűszereztem: pirospaprikával, sóval, feketeborssal, valamint beletettem 3-4 db babérlevelet. Felforraltam, majd kis lángon addig főztem, amíg a gomba megpuhult. Miután kész lett a leves belekevertem még a két ek ketchupot. Levesgyönggyel fogyasztottuk.

4 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon szeretem én is. Itt csak én eszem főleg! De én szoktam csinálni...legközelebb kipróbálom a tiédet!Köszi

DebiGabi írta...

Andi,
Az én édes gyermekem, ha hozzáér a gomba az ételhez, már azt sem hajlandó megenni:((

Altair írta...

Mondjuk a gombát én se szeretem, de most itt a kiváló alkalom megkérdezni: Mijaza raclett?

És végül is mit csináltál a gombával vele?

És mit mondtál a barátnődnek, mit szoktál csinálni vele? :o)

Nem viccelek, tényleg nem tudom, mi! :o/

DebiGabi írta...

Altair,
A raclette az én megfogalmazásomban asztali grill, amin felül a teflonos részen szinte bármit tudsz sütögetni, alatta pedig kis tálkákban sajtot lehet sütni/olvasztani.
A felső nagyobb tál alatt van a fütőszál.

A gombát megmosom, ketté vágom, fűszerezem, majd a raclette tetején sütöm a húsokkal vagy más zöldséggel együtt.

Írtam már erről régebben itt a linkje, ezen talán jobban látszik a képeken, hogy miről szövegelek itten össze-vissza:DD

http://szekimama.blogspot.com/2009/03/raclette.html