2009. december 21., hétfő

Gesztenyés bejgli



Tészta hozzávalói:

25 dkg liszt
10 dkg vaj
2 dkg élesztő
1 dl tej
2 ek porcukor
egy csipet só
2 tojás sárgája
+ 1 tojás sárga 2-3 kanál tejszínnel elkeverve

Töltelék:

50 dkg gesztenye
1-1,5 dl rumosmeggy lé
2-3 ek zsemlemorzsa

Élesztőt a tejben felfuttattam és az összes többi hozzávalóval összedolgoztam. Pihentettem hűtőben 1 órát.
A gesztenyés masszát összekevertem a rumosmeggylével és a zsemlemorzsával. Tésztát  két részre szedtem és kinyújtottam, gesztenyemasszával megkentem, feltekertem. Tetejét megkentem a tojásos-tejszínnel, megszurkáltam. Újabb fél óra pihentetés, majd 180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütöttem. Kihűlés után szeletelhető.Ebből a tésztamennyiségből nekem 2 rúd bejli lett. Jó sok töltelék vékony a tészta:)))

8 megjegyzés:

szepyke írta...

Nah, megint rábeszéltél!:))))

DebiGabi írta...

Szepyke,
A Te jó kis bejli recepteddel istenilesz:))))

Andi írta...

Valahogy nem szeretem a bejglit, de ez nagyon guszta! A marcipános is tecccc!!!

DebiGabi írta...

Andi,
A diósat és a mákosat nálunk csak a férjem eszi, ezért is gondoltam, hogy készítek olyat, ami nekem és a leányzónak is a fogára való:)))

Niki írta...

Szia gabi!
Holnap el is készítem...Remélem sikerül...Kicsit fura hogy 25dkg tésztéból 2 rúd bejgli lesz.De biztosan kijön belőle 2db?
Majd felrakom a képet az ünnepek alatt hozzám.
Legyen szép karácsonyod!

DebiGabi írta...

Niki,
Először én is keveslettem, de egy nagyon könnyű laza tészta lett belőle.
De szerintem ha teszel még hozzá lisztet, nem fogja elrontani.
Én is Kellemes Karácsonyt Kívánok Neked.
Majd kukucskálok hozzád:D

Niki írta...

Szia Gabi!
A tészta pihizik...Kicsit féltem hogy nem sikerük,de eddig még minden ok.
35dkg liszből csináltam,és 15dkg margarint adtam hozzá.És nagyon lágy puha tészta lett belőle:o)
Jellemző rá hogy szétreped?
Egyébként ez az első próbálkozásom bejglibe,remélem jó lesz.

DebiGabi írta...

Niki,
Nekem is ez volt az első bejglim:DDD
Nem repedezett szét, inkább csak egy kicsit kifolyt, mert nem dolgoztam el jól a feltekerés után.
Kellemes Ünnepeket!!!