2009. december 17., csütörtök

Csigalinzer


Valamelyik nap emailben megint kaptam egy csomó egész jól használható receptet. Ezekből mazsoláztam ki a csigalinzer nevű sütit. Ez is az egyszerűen és gyorsan elkészíthető kategóriába tartozik és még az íze is remek:)))))

Hozzávalók:

50 dkg liszt
1 csomag sütőpor
20 dkg porcukor
25 dkg vaj
2 db tojás
egy csipet só
1 csomag vaníliás cukor
2 ek kakaópor

A lisztben elkevertem a sütőport, a cukrot és a csipet sót. Utána jött bele a szobahőmérsékletű vaj és a 2 db tojás. Jó alaposan összegyútam. Egy nagyon jó állagú tésztát kaptam, amit két részre osztottam. Az egyik feléhez hozzáadtam a 2 ek kakaóport, a másik részhez pedig a vaníliás cukrot. Összegyútam mind a kakaós, mind pedig a vaníliás részt külön-külön:))) Utána kinyújtottam mind a kettőt lehetőség szerint egyformára. A kakaós részt ráhelyeztem a vaníliás részre, egy kicsit még nyújtófával megnyújtottam, majd feltekertem. Alufóliába csomagoltam és egy órára hűtőbe tettem. Miután megpihent a hűtőben vékony szeletekre vágtam és 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Ebből a mennyiségből nekem 3 tepsinyi lett.

15 megjegyzés:

Lori írta...

Juj de jó, linzer, imádom!!!! Recit mentettem! Köszi!

Belly írta...

Én ismerem és sütötem is már.Finom.

DebiGabi írta...

Lori,
Szívesen:))))

Belly,
Eddig valahogy elkerülte a figyelmemet ez a recept.
De tényleg nagyon fincsi, és gyorsan készen van.

sedith írta...

Nemrég csináltam hasonlót én is, plusz sakkos változatban. :) Tényleg finom lett!

DebiGabi írta...

Sedith,
Megnéztem. Nagyon tetszik. Jópofa a sakkos változat.
Legközelebb majd kipróbálom.
Köszönöm az ötletet:)))

Viktória írta...

Szia!

Szeretem a blogodat, rendszeresen olvasom! Több másik kedvelt gasztrobloggal együtt. Nem teljesen ie tartozik a bejegyzésem,de sajnos nem emlékszem pontosan, hogy tegnap hol olvastam a témát. Valaki kedvesen posztolt arról, hogy felhívja a bloggertársak figyelmét rá, hogy a Moszkva téri vásárban jó minőségű szilikonos formák kaphatók. Úgy emlékszem, hogy Te kérdeztél ott arról, hogy lap formájú van-e? És valaki kedvesen ajánlotta a jókai téri vásárt. (Fogalmam sincs, hogy miért emlékszem ennyire szelektíven a envekre, pedig nem jellemző rám, tippelgetni meg nem szerettem volna, elnézést:$) Na de a lényeg: ma teljesen véletlen sikerült narancssárga színű, 30x38cm es méretű szilikonos lapot vennem 490Ft-ért a Margit körút kanyarjában lévő Vasedény üzletben. Ez a bolt a Mechwart ligeti 4-6-os villamosmegálló, és a Margit híd Budai hídfője megálló közötti részen van, épp mielőtt a villamos bekanyarodna a híd felé mikor a Moszkva térről jön. Volt még jó pár darab belőle, azt írták ki, hogy december 24-ig vagy a készlet erejéig akciós. Jó minőségűnek tűnik. Gondoltam, hátha Téged, vagy valakit érdekel a dolog. Elképzelhető, hogy a többi Vasedény bolt is tart belőle, ezt sajnos nem tudom.Igyekszem megkeresni a bejegyzést ami erről szólt, de eddig nem sikerült rálelnem, ha megtalálom oda is beírom, vagy esetleg, ha nem túl nagy kérés, továbbítanád az üzenetet abba a blogba is? Köszönöm, és remélem valakinek segíthettem ezzel.

További jó blogolást, és szép estét! Szia!

Viki

DebiGabi írta...

Viki,
Én kérdeztem Szepky oldalán, majd üzenek neki.
Köszönöm szépen az infot.

Viktória írta...

Szia Gabi!
Én is köszönöm a gyors választ, és a segítséget! Nekem is Szepyke nickje rémlett, de nem voltam benne biztos, mikor kerestem a blogján, akkor nem lapoztam eléggé vissza :D A lényeg, hogy lett megoldás :) Ma vetem be az új lapokat, mézeskalács sütésénél :P

Viki

DebiGabi írta...

Viki,
Majd mesélj, hogy milyen.
Jó sütögetést:))))

Niki írta...

Szia Gabi!
Megsütöttem,és nagyon jó lett.Bár nem lett olyan szép mint a tiéd,de a kiscsaládomnak nagyon ízlett.A képet nálam megtalálod.Egyébként nagyon szeretem a blogodat olvasni:-)

DebiGabi írta...

Niki,
Köszönöm szépen.
Örülök, hogy tetszett a recept.

Viktória írta...

Szia!

Megjöttem a beszámolóval :)
Remek a szilikonos sütőlap, tényleg nem ragad rá a sütemény, sőt, így sütések közt sem kell papírt cserélni, vagy zsíros tepsit mosogatni, ami elég sokat gyorsít a folyamaton, engem meggyőzött. Viszont érdekes, hogy a hőtől helyenként feldudorodik, és a könnyebb tésztát így ugye feltolja, kicsit hullámossá teheti az alját. Nem tudom, hogy van-e valami hőfok megkötés hozzá, vagy használati jótanács, mert a csomagolásán nem volt. Ez a huplisodás inkább akkor keletkezett ha 200 fokon volt a sütő, ha csak 180 on, akkor elenyésző volt csak, vagy nem is volt, ezért lehet, hogy a hőfokszabályozás a titok nyitja, majd még kitapasztalom. Örömömre szolgált, hogy könnyen és szépen elmosogatható, nem úgy, mint pl a szilikonos gyümölcstorta formám, aminek a mintázatát tisztára mosni kész szenvedés.
Isteni finom a mézeskalács recepted, abból sütöttem! Köszönöm :-)

Viki

DebiGabi írta...

Viki,
Köszönöm a beszámolót.
Sajnos nekem még nem volt időm elmenni megvásárolni a szilikonos lapot, mert egy kicsit összetorlódtak a dolgaim.
A huplisodást nem értem, mert elméletileg a szilikonformának bírnia kell a hőt, nagyon nem kellene neki alakotváltania:)))

nelly írta...

Nekem is nagyon tetszik ez a linzer csiga, el is mentettem, mert a hét végén vendégeim lesznek, és valami újat szeretnék. A sajtos csiga változatot már én is sokszor sütöttem, remélem, ez is sikerülni fog. A szilikonos lapot sütésre én már régóta használom, és nekem is az a tapasztalatom vele, hogy egy helyen hullámossá válik sütés közben. Először azt hittem, rövid neki a tepsim, vágtam le belőle, de akkor is puklisodott. Még majd kísérletezek én is, de hátha addig valaki rájön a titok nyitjára.

DebiGabi írta...

Nelly,
Azért egy kicsit el vagyok szomorodva, hogy a szilikonlap Neked sem tökélesen funkcionál.
Sajnos nem marad időm már karácsony előtt vásárolni, de most aztán teljesen el is vagyok bizonytalanodva, hogy tényleg jó egyáltalán, érdemes-e megvásárolni.