2009. december 2., szerda

Borsófőzelék


Megint egy egyszerűen, gyorsan elkészíthető remek hétköznapi vacsora. Inkább csak emlékeztetőnek teszem fel ide magamnak, hogy amikor megint rámtör a dilemma a "mit főzzünk vacsorára/ebédre?" kérdésnél segítséget nyújtson nekem, hiszen ezzel a bloggal legfőbb célom rendszerezni a konyhai alkotásaimat, receptjeimet. És elég gyakran előfordul, hogy innen nézegetem, hogy mi legyen a vacsink:))))

Hozzávalók:

50 dkg mirelite borsó
2-3 dl tej
liszt, olaj, só, bors, cukor
petrezselyem

A mirelite borsót egy kicsit előfőztem sós vízben. Leszűrtem, de nem borítottam ki a levet, hanem ezzel öntöttem fel a rántást. Kis olajjal világosbarna rántást készítettem, amit felöntötem a tejjel, valamint a borsólével. Ízesítettem sóval, kevéske borssal és petrezselyemmel. Felfőztem, amíg besűrűsödött gondosan kevergetve, hogy ne maradjanak rántásgombócok. Brrrrr. Bevallom őszintén, nagyon nem szeretem a főzelékekben a "gombócokat". Régebben volt, hogy a rántásaimat botmixerrel átkevertem, nehogy darabos maradjon. Miután besűrűsödött, belekerült a megfőtt borsó, amivel még főztem 5 percig. Legvégül tettem még hozzá 2-3 kanál cukrot, mert mi édesen kedveljük a borsófőzeléket.
Általában tükörtojással szoktam tálalni az uramnak és nekem, de édes gyermekem mindig főtt tojást kér külön hozzá, mert ahogy ő mondja: "Anya a suliban mindig így kapjuk":))))

5 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Na ezt a bejegyzést eldugom a lányom elől:)) Volt olyan időszaka amikor 4 napig csak ezt volt hajlandó enni:))
A család már kiborult:)) Mi azért mást is ettünk, de ő nem:))))
A kisebbik lányomat egyszer réges-régen a sógornőmre bíztam és akkor is borsó volt az ebéd:) akkor kezdett kanállal enni na nem a borsot azt szépen szemenként vette ki a tányérból egyesével kb 1 óráig tartott az ebéd.Ibolya csak arra kért ha ő vigyáz a lányokra többet ne borsó legyen az ebéd:)))))

DebiGabi írta...

Krisztina,
Csak borsfőzeléket????
Előttem van, ahogy szemezgeti ki a borsókat:))))

L.Krisztina írta...

Igen!!!!!!!!
De ő ilyen végletes picikora óta:)
De volt gulyásleves hetünk is:)))))
palacsintával::)))))Hát nem egy egyszerű esett a csajszi:))))))

DebiGabi írta...

Az én lányom szerencsére nem nagyon válogatós csak egy-két dolgot nem hajlandó megenni.

Judit Szücs Lászlóné írta...

Most olvasom a recepteket és a hozzászólásokat, - nálunk már nagyon régen :)) - májkrémes hetek voltak. Képzelhetitek....