2009. december 11., péntek

Biberle, vagyis marcipánnal töltött mézeskalács


Az egész úgy kezdődött, hogy Bea-nál megláttam. Megtetszett. Úgy döntöttem, hogy ezt nekem muszáj kipróbálnom, hiszen amiben marcipán van, számomra az csak jó lehet:))) Eddig valahogy nem jött össze, valami mindig közbejött. Közben elfogyott az első adag mézeskalácsunk, így bekevertem még egy dózist:))) Így tegnap este eljött a biberle ideje is. Elkészítettem.
Bevallom őszintén, van egy rossz tulajdonságom. Bizonyos dolgokban (sajnos nem minden téren) ritka önfejű vagyok. Tehát megint mentem a saját fejem után!
Az eredeti recept itt megtalálható, amit megnéztem, de én inkább a saját mézeskalács receptemet használtam, annyival kiegészítve, hogy kell hozzá még 30 dkg marcipán. Ráadásul a marcipánnal jó nagy gondban voltam, mert nem kaptam sehol. Nyugodtan tessék kinevetni, de végső megoldásként vettem étcsokival bevont marcipánokat (10 dkg-os kiszerelésben darabját 160,- forintért), amiket gondosan meghámoztam a csokoládétól:))) és így ezek lettek a tészta töltelékei.
Tökéletesen megfelelt az én mézeskalácstésztám is, teljesen jó lett, bár egy kicsit elméreteztem, és nagyok lettek, de tartok tőle, hogy nem fog rámszáradni egy darab se:))))))))


10 megjegyzés:

Altair írta...

Végre! :o)

Marcipánt úgy tudsz csinálni, hogy vagy veszel a Vásárcsarnok első emeletén az egyik középről a közgáz felé nyíló folyosón fehér mandulát (ami a barna héjától is meg van tisztítva), vagy a sima mandulát 2-3 percre forró vízbe rakod, aztán ledörzsölöd a barna héjat róla. Ilyenkor kicsit meg kell szárítani használat előtt. Ha sütőben szeretnéd, akkor vigyázz, hogy a finom olaja ne oldódjon ki, mert az kell a marcipánhoz. :o) Utána ledarálod és ugyanannyi cukorral (25 dkg-onként kell egy tojásfehérje is bele, de komaasszonyom szerint anélkül is megy - nekem mondjuk nem!) összegyúrod. Sokáig fog tartani.

Ha nem találod elég édesnek és az egri Kopcsik cukrászdát akarod utánozni, akkor pár csepp keserűmandulaaromát is teszel bele. :o)

Altair írta...

Úgy értem, végre valami, amit én is tudok készíteni. :o)

DebiGabi írta...

Altair,
Jesszusom!!!!! Azért így házilag elkészíteni elég macerásnak tűnik:) Végül is, jó volt a csokiból hámozgatásos módszerem is, hiszen az is marcipán.
Tartok tőle, hogy a közeljövőben nem fogok belevágni mégegyszer, főként, hogy ma este kisütöttem még vagy 15 tepsinyi sima mézeskalácsot....
Elég volt erre az évre:)))))
Kis családom ezt már ossza be karácsonyig.

szepyke írta...

Nah, megint neki kell állnom mézeskalács tésztát gyártani...Hát, kellett nekem ide jönnöm...?

Kellett, hát. :))))))

trinity írta...

Már a 5. mézes recept, amit mindenképpenmuszájkarácsonyramegsütni:)))
Úgy járok, mint a mesében, az ajtón is dőlni fog kifele a süti:DD

DebiGabi írta...

Szepyke, Trinity
Ismerőse érzés.
Én is így jártam.
:)))))

szepyke írta...

Nagyon boldog névnapot!:)

DebiGabi írta...

Szepyke,
De aranyos vagy.
Nagyon szépen köszönöm!!!

Raindrop írta...

Olyan sok energiád van, hogy mindig lesek. :)
Minden nap előrukkolsz valami őrülten finom dologgal... ráadásul semmitől sem riadsz vissza!
Irigylem a családod! :D

DebiGabi írta...

Raindrop,
Pedig mostanság nagyon fogy az az energia. A kedves férjem pedig lázadozik, mert túl sok finomságot készítek. Muszáj lesz visszavennem, mert a kilók csak jönnek, jönnek, jönnek:(((