2009. december 26., szombat

Banánnal töltött pulykamell áfonya öntettel



A karácsonyi menünk főfogása. Számomra elég különleges és finom étel egy karácsonyi vacsorának.  Évek óta ezt szoktam elkészíteni. A férjem nagyon-nagyon szereti, és szerencsére a leányzóm is jóízűen fogyasztja.

Hozzávalók:

filézett pulykamell
banán
panírozáshoz: liszt, tojás, prézli

Öntet:
2 dl natúr joghurt
5-6 ek áfonyalekvár

A pulykamellfilé szeleteket kiklofoltam, egy kicsit megsóztam. A felére elhelyeztem a banánt, ráhajtottam a másik részét a húsnak. Ha kellően el/befedte megtűzdeltem hústűvel, ami pedig nagyon kilógott a banánból, azokat a részeket levágtam és elfogyasztottam:))) Miután az összes banánt becsomagoltam a húsokkal, először lisztbe, majd felvert tojásba, végül prézlibe forgattam /vagyis bepaníroztam:D/. Az olajat felmelegítettem, elhelyeztem benne a panírozott húsokat, és lassú tűzön többször átforgatva aranybarnára sütöttem. A joghurtban elkevertem 5-6 kanál áfonya lekvárt, amivel nyakonöntöttem a felszeletelt húst. Köret párolt rizs volt.

6 megjegyzés:

Yasmine írta...

Tényleg valódi különlegesség mind ízében, mind látványában. Nagyon finom lehet, szerintem nekünk is ízlene :))

szepyke írta...

Én nem szeretem a banánt, de tény, hogy nagyon jól néz ki!:)

DebiGabi írta...

Yasmine,
A párom és én is nagyon szeretjük a húsokat gyümölcssel. Egyszer érdemes elkészíteni és megkóstolni.

Szepyke,
Köszönöm.

Andi írta...

Nagyon guszta!
Jó ötlet az áfonya! Imádom!

Belly írta...

Tényleg különleges és finom.Pikáns.

DebiGabi írta...

Andi,
Köszönöm.

Belly,
Neked is köszike:D