2009. december 7., hétfő

Avokádó krém


Pénteki bevásárlásom folyamatán a Lidl-ben viszonylag elfogadható áron kaptam avokádót. Nagyon szeretem, bár én inkább csak úgy ala natúr szoktam fogyasztani. Péntek este egy nagy doboz tejfölt is előkészítettem csepegtetésre, hogy majd felhasználom valaminek. Szombaton vendégeim voltak, és arra gondoltam meglepem őket egy avókádó krémmel. Ez is egy újdonság a konyhában, mert még sosem készült. Megnéztem több receptet is, de végül szokás szerint a saját fejem után mentem és úgy alkottam meg a krémet.

Hozzávalók:

2 db avókádó
15 dkg házi krémsajt
1 gerezd fokhagyma

1 citrom leve
2 kk mustár
egy csipet fekete bors

Az avókádónak gondosan kiszedtem a magját, kikanalaztam a héjából, majd rányomtam a citrom levét. Ezután botmixerrel összeturmixoltam. Utána következett a többi hozzávaló a krémsajt, a fűszerek, a foki, a mustár. Jól összekevertem, majd 1-2 órára hűtőbe helyeztem, hogy a ízek jól összeérjenek benne. Pirítóssal tálaltam.

10 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Kapaszkodj! Ugyanezt csináltam szombaton!!!

Mustár helyett egy fél lilahagymát vágtam bele, egyébként stimmt :-)

Pirítottam hozzá kenyeret, jól megettük :-)

DebiGabi írta...

Viki,
:DDD
Nem lehet rossz a lilahagymával sem. Rokonlelkek, ha találkoznak:)))

szepyke írta...

Én imádom, és variálhatósága a végtelen!
Viszont, más!
Nem szólt még senki, hogy kisebb infarktust kapott, amikor beindul a zene??? Olyan hangosan kezd el szólni, hogy többször megijedek!:))

L.Krisztina írta...

Egyszer rosszul lettem a gyümölcstől és nem is próbálkoztam vele, aztán múlt hónapban elmentünk egy mexikói étterembe és ott adtak avokádókrémet, és ízlett:))
De eddig nem éreztem úgy hogy megcsinálnám , de ez itt most nagyon kívánatosnak tűnik, szilveszteri asztalon is jól mutatna:)))))))))

DebiGabi írta...

Szepyke,
Még nem.
De szerintem a hangerőt lejjebb veszed nem fog rád üvölteni:D

DebiGabi írta...

Krisztina,
Majd mesélj milyet alkottál Te.

trinity írta...

Jó ez a krémsajtos változat!!
Én a tojásos verziót ismerem-készítem, de azt hiszem, ezerféleképp is finom!!!

DebiGabi írta...

Trinity,
Tojásos verzió sem lehet rossz. Szeretem az ilyen sokféleképpen variálható krémeket, így mindenki a saját ízvilágának megfelelően tudja elkészíteni.

hargitaibea írta...

Vasárnap beugrottam reggel kilenckor a lidl-be a izé... tudod miért!
Körülöttem mindenki tonnaszámra vitte az avokádót meg az ananászt.
Tök vicces volt, egy idős néninél is volt 4, én meg még sosem ettem. :)

DebiGabi írta...

Bea,
Aha!!!
Tessék megkóstolni az avokádót!
Szerintem szeretni fogod. Először csak úgy natúrba, aztán lehet vele kísérletezgetni:)))))