2009. november 26., csütörtök

VKF XXX. Trüffli


Pár évvel ezelőtt legkedvesebb barátnőmtől kaptam egy Kreatív karácsony című könyvet, ebben találkoztam a Trüffli receptjével. Azóta rendszeresen elkészítjük főként mikulás ünnep után, a rengeteg a maradék csokiból. A kislányom sokkal szívesebben eszi ebben a formában, mert nem annyira tömény az íze, ráadásul gyorsan és könnyedén eltudjuk készíteni együtt.


Hozzávalók:

100 g tej- vagy fehércsoki mikulás
25 g vaj
25 g porcukor
50 g darált háztartási keksz
torta dara csokis vagy színes cukros, esetleg kókuszreszelék

Vízgőz felett felolvasztottam a csokimikulásokat és a vajat, majd belekevertem a porcukrot, hozzáadtam a darált kekszet. Alaposan összedolgoztam, majd miután elkezdett megszilárdulni golyókká nyomkodtam, végül megforgattam a színes darában, de lehet kókuszreszelékben is. Ha van otthon, lehet kis papírkapszlikba tenni, de egyszerűen tányérra helyezve is mutatósak.

10 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Szuuuuuuper!

Hopp a számba :-)

DebiGabi írta...

Viki,
Vigyázz!
Kész!
Küldöm!!!
:o)

L.Krisztina írta...

Jók ezek a csoki hasznosító receptek::)))
Nagyon kis ügyes vagy!!!!
Ha már dobálod erre is van egy nyitott száj:O :)))

DebiGabi írta...

Kriszinta,
Tessék figyelni.
Küldöm Neked is:DDDD

szepyke írta...

Nekem ne dobd! Amilyen béna vagyok, még elpattan a fejemről, és valaki más nyeli be. Én hozom a tányérom mindjárt... :))))

DebiGabi írta...

Szepyke,
Értettem. Nem doboz:DDD
Annyi nincs, amennyi a Te a "picike" tányérodra elférne:DDDD

Altair írta...

:o)

Csak gyűjtöm-gyűjtögetem a sok jó ötletek a karácsonyi vendégjáráshoz. :o)

Te meg csak ontod és ontod. :o)

Túrós táska meg trüfli, jó karácsony lesz! :o)

trinity írta...

Tényleg jók ezek az újrahasznosítások...100X jobb, mint a csokimiki!!! És a gyerkőc is gyurmázhat:)))

DebiGabi írta...

Altair,
Igyekszek!!!
A trüffli és a túrós táska igazán jó párosítás:DDDD

DebiGabi írta...

Trinity,
Nem írtam le, de ahogy utána kinéz a konyha meg a leányzó is:D