2009. november 7., szombat

Túrós táska


Mivel kis családom maximálisan túrófüggő, velem együtt tegnap sütöttem először túrós táskákat. A formázás nem sikerült tökéletesre, mert több "táskám" is szétnyílt, de a kedves párom megnyugtatott, hogy az Anyukájának is így sikerült régebben. A tésztája nagyon finom, szerinte fogom még máshoz is használni.

A tészta hozzávalói:

50 dkg liszt
8 dkg margarin
2 tojás sárgája
3 dkg élesztő
3 dl tej
3-4 evőkanál cukor
egy csipet só

Az élesztőt a felfutattam egy kis tejben, amit a 3 dl-ből öntöttem ki. Utána összegyúrtam az összes hozzávalót. Nekem egy kicsit ragacsosnak tűnt a tészta, ezért még adtam hozzá lisztet olyan két maroknyit, hogy ne ragadjon annyira. 1 órát konyharuha alatt pihentettem, addig elkészítettem a túrós tölteléket hozzá.

Túrós töltelék:

50 dkg túró
4-5 ek kristálycukor
2 ek búzadara
1 egész tojás
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
2-3 ek tejföl
1 csomag vaníliás cukor
5 dkg mazsola, (én elhagytam, mert nem nagyon szeretjük)

A túrót villával áttörtem, majd hozzáadagoltam a többi hozzávalót, alaposan összekevertem.

A tésztát miután megkelt kinyújtottam lisztezett felületen. Kb. 10x10 cm-es kockákat készítettem belőle. Nekem összesen 15 db lett ebből a mennyiségből. Mindegyikre kanalaztam a túrós masszából. Két-két csücsköt összenyomkodtam, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem őket. Megkentem a tetejüket a tojásfehérjével, utána még fél óra pihentetés szintén konyharuha alatt. 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt megsültek.
Több batyum szétnyílt, elég érdekes formát alkotva, de azért úgy is fogyasztható volt:)))

15 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Ez egyszerűen meseszép!!

Gratulálok :-)

DebiGabi írta...

Viki,
Köszönöm.
Nagyon kedves vagy:))

Belly írta...

Nálunk ez is nagy kedvenc,férjem is túrófun.Szépek lettek.

Maria írta...

Wonderful blog and recipes. It will be nice if you add a google translater it will be easy to understand the recipes. Have a nice weekend. :)

DebiGabi írta...

Belly,
Alapítsunk egy túrófan klubot:))
Köszi.

Maria,
Thanks:D

Altair írta...

Viccelsz? Szétnyílva finomabb! :oD

Csatlakozom a túrófanclubba! :o) Ez az egy péksüti, amit valaha is hajlandó voltam megenni (kakaóscsiga, piha!) a zsemlén-kiflin kívül. :o)

trinity írta...

Szerintem is direkt szép, hogy szétnyílt!!! Tetszik!!!

DebiGabi írta...

Altair, Trinity
Annyira azért nem panaszkodtam, hogy szétnyíltak:DD

Raindrop írta...

Képzeld Gabi!
Alig vártam, hogy jöhessek "beszólni" mikor megláttam pár órája ezt a bejegyzést.
Akkor még volt jópár dolgom ami nem várhatott, de most jöttem, és igenis megmondom, hogy ismét híztam, és ismét csorog a nyálam, és ismét csak irigy vagyok, hogy milyen jót ettetek! Nem is nézem tovább, mert megint nem alszok, és most sem tartottam be, hogy késő este nem jövök.

:)))

szepyke írta...

Lehet, hogy én is családtag vagyok???Megyek, megnézem a személyimet, mert gyanúúúúúúúúúúúúúúús!:))))

Mikulás van nálatok, megnézted?:))

DebiGabi írta...

Raindrop,
Csak nem szeretjük a túrós táskát???
:DDD

DebiGabi írta...

Szepyke,
Fél kilót megpucoltunk, de a legtöbb "mikulások" kiesik...
Lassan mogyorómérgezést kapok, a konyha tele van mogyoróhéjjal:)))))
hihihi:DDD

Csatlakozol a túrófanklubhoz????

szepyke írta...

Mondtam, hogy szemetelős játék, és nagy óvatosságot igényel!:)

Méghogy csatlakozom... Már előbb benne voltam, mint Te:)))))

sedith írta...

Nálunk ez a bukta.:) És én pont akkor szeretem jobban, ha szétnyílik, több a töltelék, nem kell annyi tésztát enni.:D

DebiGabi írta...

Edith,
Pedig milyen jó a tésztája. Nekem nagyon bejött:D