2009. november 23., hétfő

Sajtgolyó magos burokban


Szombaton volt egy kisebb családi összejövetel a férjemuram születésnapja alkalmából, erre készítettem ezt a különlegességet. Nemrégiben Dolce Vita oldalán olvastam a joghurt lecsepegtetéséről. Gondoltam kipróbálom, hiszen a tejfölből készült házi krémsajtot már rendszeres használom.
A lecsepegtett joghurt volt az alapja a sajtgolyóknak, de adtam még hozzá a saját kis fejem után, a mi ízlésünknek megfelelően még pár dolgot:)))

Hozzávalók a joghurtos részhez:

1 kg natúr joghurt
1 dl tejszín
2-3 kk só

A joghurtot elkevertem a tejszínnel és a sóval, majd egy konyharuhába borítottam, amit összekötöttem és egy lábas felett egy fakanálra téve csöpögtettem 3 napig hűtőbe!!!
Kb. 30-40 dkg-nyi lett a lecsöpögött maradék, sajnos megint nem mértem meg, ezért nem tudom pontosan.

További hozzávalók a sajtgolyókhoz:

1 tubusos Budget féle sajtkrém
10 dkg reszelt trapista sajt
5 dkg reszelt karaván sajt
1 csipet fekete bors

A kész joghurtos lecsepegetett krémhez hozzákevertem a sajtkrémet és a reszelt sajtokat, valamint tettem bele egy kis fekete borsot.

A burokhoz:

5 dkg szezám mag
5 dkg lenmag
8 dkg tökmag

A magokat teflon edényben megpirítotam, - a lenmagok nagyon édesen röpködtek a konyhába, a kislányom tátott szájjal bámulta őket:)))) - Miután egy kicsit megpirultak egy tálba borítottam.
A sajtkrémből kis golyókat formáltam kézzel és megforgattam a magokban, utána egy tányérra helyeztem egymás mellé. Hűtőbe tettem legalább 1 órára, hogy kellően összeálljon/összedermedjen az egész.
Érdekes, de nagyon jó ízű csemege lett belőle.


10 megjegyzés:

Belly írta...

De szépek!!!!!!!
Benéznél egy kicsit hozzám?

Yasmine írta...

Hát ez nagyon szép lett!! Fantasztikus, hogy milyen egyszerű hozzávalókból, milyen látványos csemege lett. Nagyon ügyes! :))

DebiGabi írta...

Belly,
Köszönöm:DD

DebiGabi írta...

Yasmine,
Köszönöm szépen.
Néha az egyszerű is nagyszerű tud lenni:DDD

Chef Viki írta...

Hmmmmm...

Képzelem, hogy rárabolt mindenki! Azok a ropogós magvak rajta...

DebiGabi írta...

Viki,
Volt sikere:DD
Nekem is nagyon bejött az íze.

L.Krisztina írta...

De finom lehet egy kis pirítóst is kérhetek? :)))

DebiGabi írta...

Krisztina,
Moment. Mindjárt küldöm hozzá a pirítóst:DDD

Andi írta...

Hú de szépek!

DebiGabi írta...

Andi,
Köszike:D